21 שנים לאחר שפרשת הרצח של הנערה נועה אייל ז"ל זעזעה את ישראל, הבוקר (שני) הטיל בית המשפט המחוזי בירושלים את גזר הדין על רוצח אייל, דניאל נחמני. לפי החלטת בית המשפט נחמני נידון למאסר עולם ועוד 16 שנים, כפי שביקשה בחודש שעבר הפרקליטות. 



עו״ד דניאל ויטמן, פרקליט מחוז ירושלים, אמר: "בית המשפט קבע היום כי דניאל נחמני, אשר נטל באכזריות את חייה של נערה צעירה אשר ביקשה לשוב לביתה, ירצה שנים רבות מאחורי סורג ובריח. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות קבע כי מדובר ברצח שבוצע בנסיבות חריגות בחומרתן. מדובר בנקודת ציון משמעותית במאבק עיקש של רשויות האכיפה שלא הרפו עד אשר איתרו את מי שביצע את המעשה הנפשע והביאו להעמדתו לדין ולמיצוי הדין עימו. אנו מחזקים ידי בני משפחתה של נועה אייל ז״ל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער ומקווים כי העונש החמור שנגזר על הנאשם יהווה מזור כלשהו לבני המשפחה".


נחמני הורשע בינואר האחרון ברצח ובמעשה סדום באייל, זאת חמש שנים לאחר שנעצר על ידי המשטרה. מעצרו בוצע לאחר שנמצאה ראיית DNA שאפשרה פריצת דרך בחקירת הרצח, שנותה במשך 16 שנים ללא קצה חוט. 
כזכור, גופתה של אייל נמצאה בשנת 1998 כשעליה סימני אלימות קשים. על פי כתב האישום, אייל המתינה לאוטובוס בדרכה לביתה בשכונת רמות. נחמני עצר את רכבו סמוך לתחנה שבה המתינה נועה, והיא נכנסה לרכבו. במהלך הנסיעה החליט הנאשם לסטות מהכביש, נסע ליער רמות ושם ביצע בה מעשה סדום בעודה נאבקת בו, ולאחר מכן רצח אותה באכזריות.

רק ב־2014 כאמור, כאשר המשטרה ערכה חיפוש במאגר, במטרה לנסות לאתר אנשים שעשויים מבחינה גנטית להיות קרובי משפחה של הרוצח, נרשמה פריצת דרך בפרשה. בחיפוש המשפחתי התגלה כי אביו של נחמני הוא בעל הסיכוי הסטטיסטי הגבוה ביותר להיות קרוב משפחתו של הרוצח. בעקבות זאת התבצע מעקב סמוי אחר נחמני, עד שנלקחה ממנו דגימת רוק, וכך התברר כי הדנ"א שלו מתאים לפרופיל הרוצח. בעקבות זאת הגישה פרקליטות מחוז ירושלים, 16.5 שנים לאחר הרצח האכזרי, כתב אישום נגד נחמני שמתבסס בחלקו הלא מבוטל על אותה ראיית דנ"א.