התפתחות דרמטית נוספת בחקירת פרשת האונס הקבוצתי בהרצליה: שבועיים לאחר שפרסמנו אודות הנחיית הפרקליטות למשטרה לבצע השלמות של החקירה, ולקיים עימות בין הנאנסת לשלושה מהחשודים, עתה מתברר כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה - היחיד שהכיר את הנאנסת והוביל אותה לדירה ששכר, בה ארבו לה לכאורה המעורבים הנוספים - מצא את מותו ביום רביעי שעבר במהלך קטטה שהתגלעה בינו לבין תושב שועפאט במלון דירות באילת. 



כבר בשלב הראשון של החקירה המתנהלת תחת צו איסור פרסום, עלה החשד לפיו הרקע לרצח הנו ויכוח שהחל עם מעורבות של צעירה שהגיעה עם הקורבן לחדרו במלון הדירות. הפצוע שמצבו קשה נחקר פעם אחת בינתיים ומעצרו הוארך עד יום ראשון, כאשר גרסתו הראשונית כבר נגבתה ממנו. בכוונת המשטרה לחקור אותו לכשיחלים. 



אלא, שהפרטים שנחשפים כאן כעת נודעו למשטרה בעקבות פניית מעריב, ומהם עולה כי הנרצח באותה קטטה הוא החשוד באונס, שבינתיים סיים לרצות עונש מאסר בגין עבירות סמים, והתגורר בחודשים האחרונים לפני מותו במלון הדירות באילת.



יש להבהיר כי מחר בבוקר אמורה המשטרה באילת לבקש מבית המשפט לצמצם את צו איסור הפרסום שהטיל על שמות החשודים, אולם מכיוון שמדובר במי שנגדו תלוי צו איסור פרסום בפרשת האונס - לא ניתן יהיה לפרסם את שמו של החשוד המדובר.



עם היוודע הפרטים האמורים, מיהרה פרקליטתה של הנאנסת, עורכת הדין יערה רשף, לשלוח מכתב אל הפרקליטות, שבו היא מבקשת שלא להרפות את ידה של המשטרה, ולא לאפשר את סגירת התיק פעם נוספת בשל מותו של החשוד עמו הייתה אמורה הקורבן להתעמת. "לא נקבל מצב בו התיק ייסגר בלי למצות את כל אפיקי החקירה האפשריים, רק בשל מותו בנסיבות עברייניות של החשוד, ואנו עותרות למיצוי כל ההליכים החוקיים מול החשודים האחרים", כתבה עורכת הדין רשף. מהפרקליטות אישרו כי המכתב הגיע אליהם והוא ייענה כמקובל.



מות החשוד נקבע שנתיים בדיוק לאחר האונס


הנאנסת, שקיבלה את העדכון, חשה הקלה משמעותית, שכן החשוד היחיד שממנו פחדה היה זה שהכירה עוד לפני האונס הקבוצתי. יותר מכל, מדהים אותה שמותו נקבע בתאריך העברי התואם לזה שחל שנתיים בדיוק לאחר האונס הנורא שעברה.



נציין כי לפני כשבועיים חשפנו לראשונה את ההתפתחות הקודמת בפרשה, ולפיה שנתיים לאחר שחרורם של שלושת החשודים ממעצר, וחודש אחרי שפרסמה כתבת מעריב מיקי לוין ראיון בלעדי עם הצעירה, וכן לאור פניות של פרקליטתה של הנאנסת לפיה היא כשירה נפשית להתעמת עם החשודים, הודיעה השבוע הפרקליטות כי תיק החקירה יוחזר למשטרה להשלמות.



"עתה , משנמסר לנו במכתבך מיום 07/03/19 כי מצבה הנפשי של מרשתך מאפשר לה לשתף פעולה עם פעולות החקירה הדרושות, לרבות עריכת עימות בינה לבין החשודים, יוחזר תיק החקירה למשטרת ישראל לצורך ביצוע השלמות חקירה לרבות עריכת עימות בינה לבין החשודים, ופעולות חקירה נוספות ככל שתידרשנה", כתבה עורכת הדין תמר אניס, סגן בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב.



במכתבה אל עו"ד רשף מציינת עורכת הדין אניס מהפרקליטות בתל אביב, כי במהלך כל התקופה מאז הופסקה כביכול החקירה בעקבות המצב הנפשי הקשה של המתלוננת, קורבן העבירה לכאורה, היא עקבה אחרי מצבה, עמדה בקשר עם הגורמים המטפלים בה לרבות המטפלת המלווה ונציגות המרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית, ובכל אותה תקופה היה ברור כי היא אינה מסוגלת להתמודד עם צרכי החקירה, לרבות עריכת עימות מול החשודים.



כזכור, באפריל 2017 נחקרה במרחב ירקון במשטרה פרשה, שמרכזה עומד החשד כי המתלוננת הגיעה באותה תקופה לביתו של אחד החשודים, צעיר בן 22 שאיתו הייתה לה הכרות שטחית, וללא ידיעתה הזמין החשוד שני תושבי הדרום, אז צעירים בני 20, למפגש.



על פי החשד, קיימו השלושה יחסי מין עם המתלוננת בניגוד להסכמתה וללא אישורה, תוך שהיא לא מסוגלת להתנגד למעשיהם, ואף ביצעו בה מעשה סדום. בחקירתם טענו החשודים כי יחסי המין היו בהסכמתה המלאה של המתלוננת, וכראיה הציגו הודעה קולית ששלחה המתלוננת יממה לאחר האירוע לטלפון הנייד של אחד מהם, בו היא מזמינה אותו יחד איתם לכאורה למפגש נוסף.



השופטת חיותה כוחן-עומר דחתה את טענתם של החשודים: "אני מתקשה לקבל גרסה זאת שכן קשה להעלות על הדעת שנערה בת 17 תסכים לקיים יחסי מין עם שלושה בחורים, ששניים מהם היא איננה מכירה ואחד מהם היא הכירה יום קודם. למרות ההסתייגות אי אפשר להתעלם מגרסת החשודים... ישנו בתיק מזכר שהמעשים בוצעו בניגוד לרצונה. כמו כן, התקבל ממצא רפואי שיכול לחזק את גרסת המתלוננת".



נציג המשטרה טען בדיון כי המתלוננת שיתפה כבר מיד לאחר האירוע את חברתה במעשים שביצעו בה לכאורה החשודים. למרות זאת, מאחר והמתלוננת לא יכלה להמשיך ולשתף פעולה עם המשטרה בשל המצב הנפשי אליו נקלעה, נאלצה היחידה החוקרת לעצור את החקירה והחומר הועבר לפרקליטות שנמנעה מלקבל החלטה.



פרקליטתה של המתלוננת עו"ד רשף ביקשה להמשיך בחקירה לאחר שהצעירה שבה לאיתנה, ובכתבה שהתפרסמה כאמור במעריב, חשפה המתלוננת לראשונה את שעבר עליה. השבוע, כאמור, החליטה הפרקליטות להשיב את תיק החקירה למשטרה לצורך השלמות חקירה, שבעטיין יתקיים כאמור עימות מול החשודים.



עו"ד יערה רשף המייצגת את המתלוננת מסרה. ״שנתיים שלמות אנחנו נלחמות כדי שהמתלוננת תקבל צדק. התיק לא נסגר ולא ניתן שייסגר. התיק חוזר להשלמות חקירה ואנו מאמינות שאלו יבססו את המסד הראייתי שיאפשר הגשת כתב אישום בהקדם״.