בניגוד לטענות הדס שטייף ובכירי גל"צ כי התנהלותם בפרשת הפריצה והחיטוט בחומרים מתוך הטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה לוותה בייעוץ משפטי צמוד ובכפוף למשפטני התחנה, נראה כי העובדות מציגות תמונה אחרת לחלוטין.



לדברי כמה גורמים בגלי צה"ל, בתקופה הרלוונטית שהתה היועצת המשפטית של גל"צ מטעם הפרקליטות הצבאית, עו"ד מאיה בלומנפלד, בטיול ממושך בדרום אמריקה. הגורמים מספרים כי היא כלל לא הייתה מודעת לפרשת הפריצה לטלפון של אפי נוה ולעיון של עיתונאי התחנה בחומרים הרגישים שנמצאים בו. כאשר חזרה עו"ד בלומנפלד לארץ, היא אמרה בנוכחות עיתונאי התחנה כי היא המומה מהתנהלות זו. אותם גורמים הוסיפו כי לדבריה של בלומנפלד, אם היא הייתה יודעת, היא לא הייתה מאפשרת בשום פנים ואופן את ביצוע המעשים.



לטענת גורמים בתחנה בעת שהותה של בלומנפלד בחו"ל, לא החליף אותה פרקליט אחר בייעוץ משפטי לתחנה, וזו הסיבה להתנהלות העיתונאים בפרשה. אולם ממידע שהגיע ל"מעריב" עולה כי בזמן היעדרה של בלומנפלד, הפרקליטות הצבאית סיפקה ייעוץ משפטי מטעמה, אולם הגורמים בתחנה שהיו מעורבים בסיפור נמנעו מלדווח עליו.



לטענתם, רק כאשר שטייף ביקשה לפרסם את הפרשה, הייעוץ המשפטי נחשף לראשונה להתנהלות עיתונאי התחנה ופסל את הפרסום. העניין הגיע לשולחנו של הפרקליט הצבאי הראשי, והלה העביר את הטיפול בפרשה אל פרקליט המדינהן ואל המשנה ליועמ"ש. בפרקליטות המדינה הוחלט כי שטייף תמסור את החומרים למשטרה ובמעמד המסירה תוכל למסור כל חומר ומידע שברשותה, ובכך תקבל חסינות מפני הפללה עצמית.



בתוך כך, ימים ספורים לפני יום הבחירות בתחילת החודש, הגיעו ראשי "הימין החדש" שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד לגלי צה"ל וערכו שיחת רקע עם עיתונאי המערכת. לטענת גורמים שנכחו בפגישה, במהלך השיחה פנה מגיש "מה בוער" רזי ברקאי לאיילת שקד ואמר לה: "אנחנו מכירים כבר תקופה ארוכה, צורם לי מאוד שלא גינית כלל את המעשים החמורים של נוה". שקד השיבה לו: "לא ידעתי שום דבר בזמן אמת. אתם פרצתם לטלפון, עברתם עבירות פליליות, תבדקו את עצמכם קודם". עורכת "מה בוער" נורית קנטי התפרצה לדבריה ואמרה: "אני לא רוצה להרחיב בפורום הזה, אבל לא ביצענו שום עבירה פלילית. נקודה".



על כך ענתה שרת המשפטים שקד: "מי שפרץ לו לטלפון ביצע עבירה פלילית על פי חוק המחשבים וחוק הגנת הפרטיות". מתוך התשובה הזו ניתן ללמוד כי בהחלט ייתכן שיותר מגורם אחד היה מעורב בפריצה לנייד של נוה. מפקד גל"צ שמעון אלקבץ דרש לשנות את נושא השיחה והוסיף: "כל מה שעשינו היה בגיבוי משפטי ובהתייעצות ורק אחרי שקיבלנו אישורים, ואנחנו עומדים מאחורי הפרסום הזה".



מגלי צה"ל נמסר אתמול כי אין בכוונתם להתייחס לדברים.



מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפרשה העומדת ביסוד הכתבה מתבררת בחקירה פלילית הנתונה תחת צו איסור פרסום, לכן לא ניתן להתייחס לדברים בהרחבה".