פרשת דובר צה"ל הבא: פרקליטות המדינה שלחה הבוקר (חמישי) מכתב לעו"ד עופר ברטל, פרקליטו של גיל מסינג, דובר צה"ל המיועד. המכתב נשלח בעקבות חשיפה העובדה שסייע למשטרה בפרשת ישראל ביתנו.

"במענה לפנייתך נבקש להודיעך כי נפעל בהקדם האפשרי, כבקשתך, לצמצום תחולת תעודת החיסיון, באופן שהעבודה שמרשך סייע למשטרה בפרשת רונן משה לא תהיה חסויה עוד", נכתב. 
עוד כתבה הפרקליטות, כי "כידוע לך, מרשך לא נחשד בביצוע עבירה כלשהי. סיועו למשטרה נעשה לבקשת המשטרה ובהדרכתה. מרשך סייע לאכיפת החוק בעניין מוגדר וספציפי, באופן הראוי להערכה, כאזרח שומר חוק". 

 
המכתב של הפרקליטות לגיל מסינג
המכתב של הפרקליטות לגיל מסינג

מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד דן אלדד, שכתב את המכתב, הבהיר בו כי |בניגוד לפרסומים, לא התבקש מרשך לפעול בעניינו של נבחר ציבור כלשהו, ולא היה קשר בין פעולתו לבין עניינו של מי מבני משפחתו". 
 כזכור, אתמול פרקליטות המדינה ביקשה מבית המשפט להטיל חיסיון על פרטי הפעלתו של מסינג, כסוכן משטרתי בפרשת "ישראל ביתנו". כפי שפורסם אתמול ב"הארץ", מסינג – אז בכיר בחברת שטראוס – ליווה את עד המדינה אמנון ליברמן למשימת הקלטה בתיק, ואף ביצע הקלטת סתר בעצמו.

לפני יומיים הודיעו בצה"ל כי מסינג ימונה לדובר צה"ל הבא ויחליף את תא"ל רונן מנליס. לאחר שחרורו מצה"ל בעשור הקודם היה מסינג דובר פוליטי, בין השאר של ציפי לבני בקדימה, ובשנים האחרונות עסק בדוברות בעולמות העסקים וההיי־טק. מצה"ל הוא השתחרר בדרגת סגן, ובמילואים הועלה לדרגת סרן. במהלך שירותו הצבאי שימש כדובר אוגדת עזה, שהרמטכ"ל כוכבי שימש כמפקד האוגדה.