גורם בכיר בפרקליטות פנה היום (שני) לעורך דינו של תנ"צ גיא ניר בהצעה מדהימה. בחודש ינואר הגיש תנ"צ גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין לשעבר, תביעת דיבה נגד כתבת גל"צ הדס שטייף. ניר, הנמצא כבר שלוש וחצי שנים בחופשה כפוי עקב הליך משמעתי המתנהל נגדו, טען בכתב התביעה הנושא עמודים רבים כי שטייף הכפישה אותו והוציאה דיבתו רעה בסדרה ארוכה של 16 פרסומים בגל"צ וברשתות החברתיות, אשר בגינם הוא דורש פיצוי של 800 אלף שקלים. 
 
שטייף מוגדרת כעובדת משרד הביטחון, ולכן היא מיוצגת על ידי הפרקליטות האזרחית. סוף השבוע הוא המועד האחרון להגשת כתב ההגנה, זאת לאחר שהפרקליטות כבר ביקשה וקיבלה ארכה בהגשתו. אלא שהיום, פנה הגורם הבכיר מהפרקליטות לעורך דינו של ניר, יוסי צור, וביקש לייתר את ההליך המשפטי. הבכיר הציע להיפגש כדי להגיע ל'פשרה מכובדת' מחוץ לכתלי בית המשפט. לדברי הבכיר, יש בידיו יכולת להציע פשרה בסדר גודל של כחצי מיליון שקלים, אך ביקש כי בינתיים יוסכם שהפרקליטות לא תגיש כתב הגנה בתביעת הדיבה.
עו"ד צור הבהיר לנציג הפרקליטות כי מרשו אינו מעוניין רק בפיצוי כספי, אלא בהליך שיתנהל בבית המשפט עקב הפגיעה הקשה והמתמשכת, לטענתו, של שטייף בשמו הטוב.

לדברי מקור בפרקליטות, בעקבות דיון שנערך אצלם, הוחלט כי כל פיצוי כספי שיידרש בגין פרסום של שטייף שלא במסגרת שידורי גלי צה"ל, תיאלץ העיתונאית לשלם את הסכום באופן אישי. לדברי הגורם הבכיר, אם שטייף לא תסכים לתנאי זה, היא תיאלץ לשכור עורך דין פרטי ולנהל את ההליך כרצונה. דרישה נוספת של הפרקליטות משטייף היא כי עליה להתיישר ולקבל את מרות הפרקליטות בעניין ניהול ההליך, כולל כל פשרה או הסדר שיתקבלו בין כותלי בית המשפט או מחוץ להם. למעריב און-ליין נודע גם כי עד כה שטייף לא אמרה האם היא מקבלת את תנאי הפרקליטות, ומשום כך הפרקליטות טרם מייצגת אותה באופן רשמי.
​יש לציין כי בכתב התביעה, טען תנ"צ ניר טענות חמורות נגד התנהלות שטייף בפרסומיה נגדו, ואף טען כי הופעלה על ידי יחידת להב 433 כמקור משטרתי לכל דבר ועניין. לא ברור כיצד תגיב הפרקליטות לטענה זו בכתב ההגנה, אולם שטייף מכחישה אותה מכל וכל.​

כזכור, אין זו תביעת הדיבה היחידה אשר שטייף נאלצת לנהל בימים אלה. לאחרונה היא חויבה לשלם 390 אלף שקלים לעיתונאי נתן זהבי בגין 13 פרסומים שהתברר כי אינם חוסים תחת הגנת "אמת דיברתי" או תחת הגנות אחרות. זאת, לאחר ששטייף פרסמה אודות זהבי סדרת טענות חמורות על פגיעות מיניות בנשים שהיו איתו בקשר.
 
צילום: אבשלום ששוני
צילום: אבשלום ששוני


לצד זאת, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, הגיש לאחרונה תביעת ענק נגד שטייף בסך של שבעה מיליון שקלים. לטענת נוה, שטייף אחראית לפריצה לטלפון שלו, לפגיעה חריגה וקיצונית בפרטיותו ולביצוע עבירות פליליות, כשהיא ובכירים נוספים בתחנה עיינו בחומרים מתוך מכשירו האישי. היועמ"ש ביקש להתלות את ההליך האזרחי נגד שטייף, בטענה כי הוא עלול לשבש את החקירה בעניינו של נוה בפרשת מין תמורת מינויים. בשבוע שעבר התנהל דיון קדם-משפט בתיק זה בבית המשפט המחוזי בלוד, בו מתח השופט אורן שוורץ ביקורת חריפה על שטייף ובכירי גל"צ, שטענו כי לא קיבלו את כתב התביעה והגיעו בלתי מיוצגים. בהחלטתו, כתב השופט כי רק לפנים משורת הדין הוא לא פוסק נגדם הוצאות משפט בגין התנהלות זו.

במהלך הדיון, הועלתה שאלת החסינות שהוענקה להדס שטייף על ידי המשטרה והפרקליטות במסגרת פרשת הפריצה לטלפון והפגיעה בפרטיות של נוה. נציגת היועמ"ש, עו"ד סימה אזולאי, טענה כי מעמדה המשפטי של שטייף נמצא בבירור וטרם הוכרע. בסיום הדיון, הורה השופט שוורץ לפרקליטות להגיש עד ה-14 במאי דו"ח סודי לעיונו, בו יוסבר מדוע ההליך האזרחי עלול לשבש את החקירה.
עורכי דינו של נוה, בועז בן צור וגיא רוה, שלחו בסוף השבוע מכתב לנציגת היועמ"ש עו"ד אזולאי ובו כתבו כי בניגוד לטענת הפרקליטה בדיון, "למרשנו ידוע באופן ברור כי פרקליט המדינה שי ניצן מסר לגב' שטייף כי תינתן לה חסינות תמורת מסירת החומרים שבידה – שהושגו בעבירה – לידי המשטרה". הפרקליטים טוענים כי לאור זאת, קיים חשש כי עו"ד אזולאי הטעתה את בית המשפט, ודורשים כי עניין החסינות שקיבלה או לא קיבלה שטייף יובהר גם לבית המשפט וגם בתגובה אליהם.
עוד מציינים עורכי דינו של נוה, כי לאחר שחקירת המשטרה נגדו תסתיים, הם ידרשו לעיין בדוח הסודי, כיוון שלטענתם מדובר בהליך אזרחי בו כל המסמכים המוגשים לבית המשפט חייבים להיות גלויים לשני הצדדים.
מפרקליטות המדינה נמסר כי "טרם הוסדר עניין הייצוג של הדס שטייף על ידי המדינה. כבכל תביעה אחרת, הפרקליטות מנהלת שיחות עם באי כוח הצדדים ומבררת אפשרויות לגבי הידברות וגישור מחוץ לכותלי ביהמ"ש. בשיחה עם בא כוחו של התובע כלל לא הוזכר עניין הפיצוי. לא נוכל להגיב מעבר לכך לשיחות בין עורכי הדין".
הדס שטייף בחרה שלא להגיב. מגלי צה"ל טרם נמסרה תגובה.