רוצים שימוע אבל יותר מאוחר: פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו בערב יום הזיכרון בקשה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בקשה לדחות את השימוע בעניינו. הבקשה לארכה בה לאור הכמות של חומר הראיות, שלטענת פרקליטי נתניהו, היא גדולה מדי מכדי שיוכלו לעבור עליה עד מועד השימוע. היום (שישי) הוא היום האחרון בו קבע היועמ"ש שניתן לתאם תאריך לשימוע. עוזרו הבכיר של מנדלבליט, גיל לימון, צפוי להשיב בימים הקרובים.



כזכור, מנדלבליט הודיע כי השימוע לראש הממשלה ייערך לא יאוחר מה-10 ביולי, ללא קשר לעובדה שעורכי דינו של ראש הממשלה לא קיבלו את שכרם. בחודש שעבר שלח עו"ד לימון מכתב לפרקליטי נתניהו, בו כתב, כי "...סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע". עוד הובהר, כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע כאמור, יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו.



כזכור, עורכי הדין ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים. בפנייתם אז הדגישו הסנגורים כי מדובר ב"דחייה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים". היועמ"ש נעתר לבקשה והשהה את מסירת חומרי החקירה עד ליום אחרי הבחירות - 10 באפריל.



כזכור, ב-28 בפברואר פרסם היועמ"ש את החלטתו לגבי תיקי החקירות נגד נתניהו וקבע כי הוא יעמוד לדין, בכפוף לשימוע, בגין שוחד בתיק 4,000 ובגין הפרת אמונים בתיקי 1,000 ו-2,000



ח"כ משה בוגי יעלון (כחול לבן), אמר בתגובה לבקשה כי "אין שום הצדקה לאפשר דחייה במועד השימוע לנתניהו. היועץ כבר דחה את השימוע פעם אחת, כאשר התחשב בנסיבות החריגות שיצר נתניהו (הקדמת בחירות בסמוך להגשת כתב-אישום) ולא העביר את חומרי החקירה אלא לאחר הבחירות, כדי שלא ישמשו לתעמולה. כעת, מבקש נתניהו להחריג את הדין במיוחד עבורו, ולקיים את השימוע רק בעוד מספר חודשים. החומרים חיכו לו ולפרקליטיו מאז הבחירות, והם נמנעו מלקחתם במכוון, כדי לייצר לחץ פסול על היועמ"ש. שימוע הוא לא תוכנית חלופית למקרה שבו הניסיון להעביר את חוק החסינות לא יצלח. עליו להתקיים במועדו, ועל נתניהו לשאת באחריות ולתת את הדין על מעשיו. ידע כל אדם בישראל, שאיש אינו מעל החוק".