התאונה בכביש 443: בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (שישי) למעצר בית את יעקב שוויקי, נהג רכב ההסעות בן ה-30 מבית חנינא שנהג במיניבוס שהתהפך בכביש 443 סמוך למודיעין בתאונה בה נהרגו ארבעה אסירים משוחררים. בתחילה ביקשה המשטרה לעכב את ביצוע השחרור עד למוצאי שבת כדי לאפשר לה לערער על ההחלטה, אך לאחר מכן חזרה בה מבקשתה, והנהג ישוחרר לביתו. 


במהלך הדיון נמסרה גרסתו של שוויקי לתאונה, כאשר הוא סיפר לחוקריו על האירועים, לפי פרוטוקול הדיון החשוד מסר למשטרה כי לפני התאונה הוא נסע במהירות של כ-90 קמ"ש, כאשר לפתע שמע פיצוץ ואיבד שליטה על הרכב, דבר שהוביל לתאונה הקטלנית.

לאחר הדיון התייחס סנגורו של החשוד לאירועים ואמר כי הנהג "משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים שהובילו לתאונה המצערת", כזכור, אתמול בשעות הצהריים התהפך רכב ההסעות בו נהג שוויקי, וארבעה מנוסעיו, אסירים משוחררים שהיו בטיול יום העצמאות במסגרת טיול של המועצה לשיקום האסיר, נהרגו. בנוסף אליהם נפצעו עוד 10 בני אדם, אחד במצב בינוני ותשעה במצב קל. עדת ראייה תיארה את התאונה ואמרה כי "הרכב עלה על מעקה ההפרדה. היינו צמודים אליו, ופתאום ראינו בני אדם מתעופפים וחלקים מתעופפים, והרכב המשיך עוד מספר מטרים בקו ישר. מיד הרמתי טלפון למשטרה".

חובש רפואת חירום במד"א, דניאל דובינקי, שחלף במקום בזמן התאונה סיפר כי "מדובר בתאונה מזעזעת. כשחלפתי במקום הבחנתי ברכב הסעות שאיבד שליטה, התנגש בגדר ההפרדה והמשיך עשרות מטרים בנסיעה בצמוד לגדר. ברכב נסעו כ-13 נוסעים. הזעקתי כוחות גדולים למקום והתחלתי במיון ראשוני של הנפגעים. בתוך הרכב נלכדו 2 גברים בשנות ה 40 ומחוץ לרכב נמצאו 2 גברים נוספים גם הם בשנות ה-40. ארבעתם היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעה רב מערכתית קשה. מצבם היה אנוש ובתוך זמן קצר הפרמדיקים שלנו שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של הארבעה". 
 
עוד אמר, כי "תשעה פצועים נוספים היו בהכרה מלאה, אחד מהם סבל מחבלות בבטן ובראש ומצבו הוגדר בינוני והשאר נחבלו בגופם ומצבם הוגדר קל". דוד קריספל, מנהל אגף המבצעים של איחוד הצלה, אמר כי "מדובר ברכב הסעות שהתנגש בגדר הפרדה ונבלם בחורשה בצד הדרך. למרבה הצער לא נותר אלא לקבוע את מותם של ארבעה מנוסעי הרכב. כמו כן, בזירת התאונה הוענק סיוע רפואי ראשוני למספר נפגעים בינוני קשה וקל שלאחר מכן פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים".