פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתבי אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין קשירת קשר לפיגוע רצחני מטעם חמאס, מגע עם סוכן חוץ ועבירות נוספות. לפי כתב האישום, במהלך שנת 2017 בעת שריצו שניים מהנאשמים, מחמוד עבד אל לטיף ואדם מוסלמאני עונשי מאסר בבית הכלא "נפחא" נוצר ביניהם קשר חברי, ובשיחות שקיימו הם קשרו קשר לבצע פיגוע ירי בשם חמאס בחוף הים בתל אביב. 



עבד אל לטיף הסביר לחברו כי יש להעביר את המערכה מירושלים למקומות אחרים ברחבי ישראל, שכן בירושלים היו הרבה פיגועים והנוכחות המשטרתית היא רבה, ולכן יש לבצע את הפיגוע במקום שאינו מעורר חשד שיתרחש בו פיגוע. 



בפברואר האחרון, לאחר שהשתחררו מהכלא, נפגשו מולמאני ועבד אל לטיף עם פעיל חמאס השוהה באיסטנבול, ובמהלך הפגישות הציע פעיל החמאס כי ייבצעו רצח של אישיות חשובה, ואף נקב בשמותיהם של ניר ברקת, יהודה גליק ורוני אלשיך, תוך שהוא מסביר מדוע יהיה ברצח של אחד מהם כדי להשיג את המטרה של החמאס. לאחר מכן הוא מסר לנאשמים סכום כסף ומכנסיים בהם מוסלקים אשגרים המכילים מסרים של חמאס. 



שני הנאשמים קשרו קשר עם פעיל חמאס לביצוע פיגוע רצחני, עשו פעולות בכספי ארגון טרור במטרה לקדם ביצוע של עבירת טרור חמורה וקיימו מגע עם סוכן חוץ בלא הסבר סביר לכך. נאשם נוסף קיים ביודעין מגע עם פעיל החמאס בטורקיה וכן ביצע פעולה בכספי ארגון טרור. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.