בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (שני) את ההסכמות אליהן הגיעו הרשות לניירות ערך (ני"ע) ועורכי הדין נתן שמחוני ויואב סנלס, פרקליטיו של עמיהוד גולדין, מי שכיהן כדירקטור חיצוני בחברת האחים נאווי, העוסקת בניכיון צ'קים ובמימון חוץ בנקאי. בית המשפט הורה על שחרורו של גולדין, החשוד בשימוש במידע פנים, בתנאים מגבילים לרבות הפקדה במזומן. 


בנספח לבקשה לשחרור ציינה הרשות לני"ע כי עניינה של החקירה נוגע לחשד לביצוען של עבירות שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של חברת האחים נאווי, טרם דיווח מהותי ושלילי שפרסמה החברה במהלך שנת 2017, וזאת על ידי מספר מעורבים, בהם גולדין. 

על פי החשד, בעת ששימש כדירקטור חיצוני בחברת האחים נאווי, הוא היה ער להחלטה שקיבל הדירקטוריון, לפיה החל מהראשון בינואר 2018 תבוטל מדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה. הודעה זו התפרסמה ב-22 באוגוסט 2017, בתום יום המסחר בבורסה, וגרמה למחרת לירידת שער מניות החברה בשיעור של 15.6 אחוזים, כאשר היקפי מחזורי המסחר במניה עלו באופן ניכר. 


על פי החשד שעלה מהחקירה הסמויה, עשה גולדין שימוש במידע שהיה ברשותו והעבירו למקורבו אילן שבע, שהנו בעל השליטה בחברת ביכורי השדה 1994 וחברת ביכורי השדה 2002, בה שימש גולדין כדירקטור. 

בעקבות אותו מידע, מיהר שבע למכור את מניות חברת האחים נאווי בהן החזיק בהיקף של עשרות מליוני שקלים, ובכך מנע הפסד של מיליוני שקלים, וזאת לכאורה עוד לפני הדיווח לציבור. 

ברשות לני"ע ביקשו לשחרר את גולדין תוך הפקדה במזומן או ערבות בנקאית על סך 450,000 שקל, וכן ערבות בנקאית או מזומן בסך 100,000 שקל לצורך הבטחת חזרתו לארץ באם יבקש לצאת לחו"ל חרף איסור יציאה מהארץ לחצי השנה הקרובה. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה במהלך החצי שנה הקרובה.