הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד עביר מתיוס, תושבת ירושלים בת 48, אשר ביצעה שוד אלים, לאור יום, כלפי אישה מבוגרת בת כ-87 בביתה בבאר שבע, לאחר שהקשישה הזמינה אותה לשולחנה ונתנה לה אוכל.



על פי כתב האישום, מתיוס נכנסה ללא רשות לבית הקשישה שהיה פתוח. הקשישה זיהתה את מתיוס נכנסה לביתה, ובעקבות כך ביקשה מתיוס כי תיתן לה לאכול. הקשישה הזמינה את הנאשמת לשבת בשולחן האוכל, ניגשה אל המטבח והגישה לה אוכל חם.



בזמן שהמתלוננת ניגשה אל המטבח, ניצלה מתיוס את ההזדמנות ונכנסה אל חדרה. הקשישה שהבחינה שכך שאלה אותה לפשר מעשיה, והיא השיבה כי רק רצתה לראות את הבית.



בהמשך, הגישה הקשישה לנאשמת את האוכל לשולחן, והן ישבו יחדיו בפינת האוכל. מתיוס הבחינה כי במדף ההליכון של הקשישה מונח ארנק. לפתע, היא קמה ממקומה נטלה את הארנק שהיה מונח על הליכון, ודחפה את הקשישה באלימות. מתיוס ברחה מהבית עם הארנק, והקשישה ששרויה היתה על הרצפה החלה לזעוק לעזרה. כתוצאה מהצעקות, התעורר הבן של הקשישה, והחל לרדוף אחר הנאשמת עד שתפס אותה באמצע הרחוב. אולם כיוון שרצה לשוב ולעזור לאימו, ביקש הבן מאדם שראה במקום, כי ישמור על הנאשמת, אך זו ברחה יחד עם הארנק והכסף.



לצד כתב האישום, הפרקליטות מבקשת לעצור את מתיוס תום ההליכים המשפטיים נגדה. בבקשת המעצר צוין, כי היא לא בוחלת באמצעים לשם השגת כסף. "שדדה קשישה, בהיותה טרף קל עבורה, כשהיא תוקפת וגונבת את ארנקה של המשיבה בתוך ביתה. מעשיה מבוצעים דווקא, ולמרות כל כוונותיה הטובות של הקשישה שרצתה לתת אוכל, ולמעשה היא משיבה לה בביצוע שוד אלים". יש לציין כי מתיוס הורשעה בעבר בגניבת רכב וכן בהחזקת אקדח וסמים שלא כדין.