לקראת העונה הבוערת: בשנים האחרונות מקדישה המשטרה תשומת לב מיוחדת לפעילותם של עסקים במסגרת הסדרת רישיון עסק, ובכלל זה הקפדה על קיומם של אירועים על פי כללי אבטחה ובטיחות מוסדרים ומתואמים מראש, שמטרתם הן למנוע תקלות ואירועים חריגים והן להגדיר כתובת ברורה להגשת כתב אישום במקרים שבהם מתגלים מפגעים. 
 
לא אחת שמענו בשנים האחרונות על מקרים שבהם צריכת יתר של אלכוהול במסיבה רבת משתתפים הסתיימה בהרעלת אלכוהול, לעתים אף עם קורבנות בנפש. לצד מקרים טרגיים אלה, היו גם לא מעט מקרים של תגרות אלימות, הטרדות מיניות וכן תאונות דרכים כתוצאה מנהיגה בשכרות. אם בעבר מספר האירועים היה מצומצם יחסית, הרי שבשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה הולכת ומתפשטת של מסיבות בהשקעה כספית עצומה, שגורמות למאות אלפי בני נוער לנהור אליהן. אין מדובר רק בגיוסם של די.ג'ייז מוכרים ואטרקטיביים, במיקום מעניין או באומן אורח נחשב, אלא גם בכמויות גדולות של אלכוהול וסמים.
 
אף שבאירועים אלה המשטרה מגלה תקיפות ופועלת באפס סובלנות, צריכת אלכוהול וסמים במסיבות פתוחות (כמובן, עד שהמשטרה מגיעה למקום ומודיעה על סגירת האירוע ועל שפיכת האלכוהול, החרמת הסמים ופתיחת תיקים פליליים נגד המעורבים) הפכה חלק בלתי נפרד מהצלחתה של המסיבה. המשטרה מזהירה אומנם מבעוד מועד את הסוחרים ואת בעלי הדוכנים, אבל כדי להוות גורם הרתעתי בקרב בני הנוער הקים מדור אבטחה ורישוי עסקים במטה הארצי של המשטרה מערך לטיפול מוקדם באירועים ההמוניים במהלך כל ימות השנה. פעילותו של המערך הזה עולה להילוך גבוה בתקופות של פסטיבלים, ירידים ומסיבות טכנו גדולות. 
 

בחגיגות העצמאות שהתקיימו לפני כשבועיים ברחבי הארץ, וכן בפסטיבל שבוע האירוויזיון ובירידים ואירועים המוניים נוספים, פעלה יחידת הרישוי והאבטחה ביתר תשומת לב ולאור תוכנית עבודה מובנית ובה הדרישות ותנאי הסף לאישור אירוע רב משתתפים תחת כיפת השמיים. מארגני האירועים, לרוב הרשויות המקומיות, נדרשו לעמוד בדרישות אבטחה ורישוי נוקשות כדי לצמצם ככל האפשר סיכון אפשרי לחיי אדם. נוסף על כך, באירועים כאלה מקבלים האחראים הנחיות שלא לאשר מכירת אלכוהול בתחומי האירוע, ומיליוני החוגגים ברחבי הארץ, מרביתם בני נוער וצעירים, עוברים בדיקות מוקפדות בכניסות למתחמי האירועים. 

מסיבת טבע. צילום: רשתות חברתיות

 
בראש חטיבת האבטחה ורישוי עסקים במטה הארצי במשטרה עומדת סנ"צ מאיה וינקלר. תחתיה עובדים 115 בקרי אבטחה ורישוי ו־61 קציני אבטחה ורישוי, הפרוסים ברחבי הארץ, כדי להבטיח את קיומם ללא רבב של אירועים המוניים ולוודא שהחוגגים ייצאו ללא פגע ויחזרו הביתה בשלום. 
יותר מ־520 אירועים מאושרים על פי חוק התקיימו ברחבי הארץ ביום העצמאות, כ־106 מתוכם במחוז תל אביב. אחת הסיבות לכך שלא אירעו תקריות חריגות בחג היא שבמשטרה היו ערניים גם לאירועים מאולתרים שאורגנו על ידי מפיקים פרטיים, בין השאר על גגות בתי מלון או במסיבות טבע בלתי חוקיות.
 
בקרי הרישוי והאבטחה שנערכו לאירועים האמורים במשך חודשים רבים, ערכו לא מעט פשיטות על בתי עסק במטרה להיאבק במכירת אלכוהול מזויף וסמי פיצוציות. סנ"צ וינקלר, ששימשה עד לפני כשנה כיועמ"שית במחוז תל אביב במשטרה, לקחה את הפיקוד על המערך הלא פשוט, ובעבודתה החשובה היא מסתייעת ברפ"ק אברהם צימבר, קצין רישוי עסקים ארצי. 
 
השניים, שתכננו את מערך האבטחה ומהווים זרוע בקרה ופיקוח על התנהלות הבקרים וקציני הרישוי בשטח, מטפלים בעשרות אירועים המתקיימים ברחבי הארץ, לעתים בו בזמן, בהשתתפות עשרות אלפי חוגגים. "אנחנו נותנים הנחיות למערך האבטחה והרישוי, והמסר שלנו ברור וחד־משמעי - מניעת סכנות לשלום הציבור ולביטחונו. יש יותר הקפדה על אירועים המוניים, יש המון שוטרים בשטח, וביום האירוע זה לא פשוט בכלל".
 
גורמים במשטרה מציינים כי אף שמרבית הכוחות מופנים לעבר הבמות ומתחמי האירועים, עדיין מתכוונים בקרי רישוי ואבטחה לפקוד בתי עסק, לרבות פיצוציות, מזנונים ורוכלים העוסקים במכירת אלכוהול וסמים לקטינים או לבני נוער, בניגוד לחוק. "מתבצעות פעולות על ידי בקרי הרישוי והקצינים בכל מחוז, והן יתעצמו לקראת האירועים הגדולים, כי אנחנו מבינים ששם תהיה בעיה. 
 
"משנים עברו אנחנו למדים שיהיו כאלה שינסו בכל זאת לארגן מסיבות פרטיות שבהן תהיה צריכה מוגברת של אלכוהול, חלקו מזויף, ולכן לא נוכל להתעלם, ונצטרך במקרים כאלה להגיב בתקיפות, לסגור את המסיבות ולעכב לחקירה תחת אזהרה את אותם מארגנים ומפיקי מסיבות שפועלים בניגוד לחוק".