ריבוי מקרי הרצח והאלימות במגזר הערבי: העירייה והוועד העממי בבאקה אל גרבייה החליטו הלילה (שני) לקיים שביתת מסחר ומוסדות בעיר במחאה על ריבוי מקרי הרצח והאלימות במגזר הערבי בתקופה האחרונה ואוזלת ידה של המשטרה, וזאת לאחר שאמש נורה למוות אחמד דראגמה בן ה-33 ליד בניין העירייה בעיר. דראגמה נורה לעיני רעייתו בזמן הלוויתו של וסאם ג'אודאת יאסין, שנרצח ביום שבת בטמרה.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לדראגמה טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "הלל יפה" בחדרה עם פציעת ירי בחלק גופו העליון תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 

המשטרה פתחה בחקירת האירוע ובמגזר קראו להכריז על מצב חירום, מאחר ומדובר במקרה הרצח הרביעי תוך שלושה ימים במגזר, כאשר הקודם אירע בטמרה, כאמור, והשניים שלפניו אירעו בחיפה וחולון.

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר משותף לחד"ש-תע"ל, אמר ל"מעריב אונליין": "רצח בנצרת לפני שבועיים, רצח בטמרה ובאקה ביממה האחרונה ופצוע בכפר כנא וירי ביישובים אחרים. הנשק משתולל ברחובותינו, רצח אחרי רצח ואוזלת היד של המשטרה זועקת לשמיים. יש הרגשה של העדר ביטחון אישי וכנופיות הפשע משתלטות על הרחוב". 
 
טיבי הוסיף: "המשטרה הצליחה בנתניה ונהריה אבל לא משקיעה אותו מאמץ ביישובים הערביים. יש זעם רב והטענה על מחסור בתקציב היא לעג לרש. אם הקרבנות היו יהודים היחס והטיפול היה אחר".

כזכור, אתמול נורה למוות ויסאם ג'ואדת יאסין, גבר בשנות ה-40 לחייו, תושב טמרה, מרכב חולף על ידי אלמונים. מקורות בעיר מסרו, כי הגבר, בעל חנות תכשיטים, נורה בשכונת בית הספר החקלאי בעיר. אמבולנסים של "אדם מדיקס" טיפלו בגבר, שנפצע באורח קשה מאוד, והעבירו אותו להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו.

מוקדם יותר ביום שבת נעצר אדם בשנות ה-50 לחייו בחשד למעורבות ברצח של גבר שנמצא בדירה בחיפה כשעל גופו סימני אלימות. החשוד נעצר לאחר שהתקבלו דיווחים על אדם חשוד שהלך ברחוב הירדן בחיפה כשעל גופו כתמי דם רבים. ניידות משטרה שהוקפצו למקום איתרו את החשוד, ואחרי תחקור הגיעו אל הדירה בה נמצא הקרבן, שזהותו טרם ידועה.

כמו כן, ביום שישי נעצר גבר כבן 42 בחשד לרצח שכנתו בת ה-80 בבניין שבו התגוררו בחולון. המעצר התבצע לאחר שהקשישה אותרה ללא רוח חיים, כשהיא דקורה בפלג גופה העליון.

השכנים בחולון ציינו בפני השוטרים כי בעבר נרשמו תלונות על השכן העצור, זאת לאור גידופים וקללות שהפנה כלפי הקורבן ויתר דיירי הבניין. הם טענו כי השכן המדובר מעולם לא נקט באלימות פיזית, ומסיבה זו לא חששו שאסון מהסוג הזה עלול להתרחש. במקביל נבדק החשד לפיו השכן טופל בעבר על ידי גורמי בריאות הנפש.