ארבל אלוני, אחד מרוצחי נהג המונית דרק רוט ז"ל, הוא החשוד בפרשה הכלכלית שבמרכזה חשד לפשיעה חמורה ומאורגנת בתחום הלוואות הכספים, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. אלוני חשוד בניצול מצוקתם של אזרחים זקנים בכך שנתן להם הלוואות עם החזרי ריבית גבוהה. מעצרו הוארך בשבעה ימים בבית המשפט.
 
כוח משימה למאבק בתופעת של פשיעה חמורה ומאורגנת בתחום הלוואות כספים, ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, יחידת יהלום ברשות המיסים והרשות להגנת הצרכן, עצר אתמול בבוקר בתום חקירה סמויה חמישה חשודים לחקירה באזהרה ועיכב שישה מעורבים נוספים בגין חשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, עבירות מס, עבירות לפי חוק הגנת הצרכן וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון. בין העצורים נמצא אלוני, שהמעשה אותו ביצע עם שותפו משה בן איבגי בהרצליה, בעודם קטינים, זעזע את המדינה בשנות ה-90.


החקירה החלה בעקבות פיקוח על פעילות בקרב גורמים העוסקים בפשיעה כלכלית, במהלכה נחשף כי הפעילות הפלילית הביאה לפגיעה באזרחים נורמטיביים המצויים בקשיים כלכליים. החשודים פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה על מנת לגזול את כספם של אזרחים המצויים במצוקה של תזרים מזומנים. "המשטרה והרשות להגנת הצרכן פונות לציבור וקוראות לכל מי שנפגע לפנות ליחידה החוקרת גם באמצעות אתר האינטרנט של הרשות", נמסר מהמשטרה.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובהמשך היום הובאו לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, בו ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של אלוני ב-15 יום אך השופט סבר כי המשטרה הגזימה ואישר את הארכתו בשבעה ימים בלבד. 

דרק רוט ז"ל
דרק רוט ז"ל


נציג המשטרה טען בבית המשפט כי החקירה מתנהלת כבר שנה, בחלקה הייתה סמויה, וציין: "מדובר בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, בנוסף לעבירות של הלבנת הון, עבירות מס, ועבירות על חוק הגנת הצרכן. היקף העבירות והעובדה שיש קורבנות רבים בדגש על אזרחים נורמטיביים מקנה להם חומרה יתרה".

פרקליטתו של אלוני, עורכת הדין טליה גרידיש, תהתה גם היא מדוע המשטרה מבקשת 15 ימים "על חומרים שהם מחזיקים כבר כמעט שנה". לטענתה מדובר בחברה לגיטימית להלוואות.

השופט אבנון התייחס לדברים אולם צידד בעמדת המשטרה וציין: "אם מדובר כאן בחברה לגיטימית איך זה שהלקוח של גבירתי ממלא פיו מים? זו זכותו הלגיטימית אבל זה גם מה שמאריך את החקירה ומשליך באופן מיידי על הלקוח שלך. אם את מאמינה שמדובר בחברה לגיטימית תגידי לו שייתן תשובות, אם הוא מתנהל בהתאם לזכותו כאחרון העבריינים, יש לזה משמעויות באשר ללגיטימיות של החברה". השופט אבנון החליט להאריך את המעצר כשהוא מסכם : "יש חשד סביר לעבירות המיוחסות לו".
 
כזכור, אלוני נידון ל-16 שנות מאסר בגין רצח רוט והשתחרר לפני ארבע שנים. תוך כדי שהותו במאסר באחד המקרים הוא יצא ושדד מכולת. הוא התחתן, לא לפני שעבר בדיקת פוליגרף לפי בקשת רעייתו, בה הוא יצא דובר אמת בדבריו על כך שלא הוא ביצע את הירי לעבר נהג המונית.