סכסוך הירושה שהסתיים ברצח: מעצרו של החשוד ברצח אחיו בן ה-60 אתמול בשכונת הקטמונים בירושלים הוארך בשמונה ימים בבית משפט השלום בבירה, זאת בעקבות בקשת המשטרה. שמעון ביטון, שכן שגר בסמוך למקום בו אירע הרצח סיפר היום בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM כי ראה את האלימות ששררה במשפחה עוד לפני המקרה.



"לאחרונה עברתי לגור עם בתי שחיה בצמוד לאזור הרצח. שמעתי את המריבות בין האחים במהלך השבעה על אמם שנפטרה וראיתי את האלימות. אחד האחים, לפני שביצע את הרצח, פנה לבית המשפט וטען האם הורישה את הדירה לו בלבד. אחיו הגדול סיפר לי בעבר שמדובר במסמכים פיקטיביים", סיפר ביטון.




האחים במצב כלכלי קשה?

"ממש לא. מדובר במשפחה עם אנשים נורמטיביים לחלוטין. הכרתי את הרוצח בחצי שנה האחרונה, הוא היה אדם פנאטי. הוא היה מקורב לנצרות והביע עמדה מאוד קיצונית בנוגע ליהודים. באותו יום קיבלתי דיווח על רצח בירושלים שכלל תמונה של הרחוב שלנו. בתי הגדולה זיהתה שמדובר במשפחה לה עזרנו במהלך השבעה ומיד הלכנו לראות מה קורה. כשהגענו למקום לא האמנו למראה עינינו".

היו עדים לאירוע?
"לפי מה שהבנתי, ארבעת האחים היו בבית. כנראה שאחד מהם נרצח ראשון והשלושה נכחו בסיטואציה. אנחנו מדינה כל כך חמה ואוהבת בני אדם אך אני חושב שהגענו לשפל המדרגה כשאח רוצח אח בעקבות ירושה של בית. אנחנו צריכים לשים סוף לתופעה הזו. לרצוח אח בשביל כמה מאות אלפי שקלים? לאן נגיע? בעקבות הדרמה של אתמול עברתי אירוע לב בסביבות שתיים בצהריים ונדרשתי לעבור צנתור".