נבדק חשד להצתה בשריפה שהחריבה עשרות בתים במבוא מודיעים, כך נמסר היום (ראשון) משירותי הכבאות וההצלה. לזירה הגיעו כבר ביום שישי צוותי חוקרים מאגף החקירות של הכיבוי, בסיוע כלבים וציוד טכנולוגי נוסף. זאת בהמשך לחקירה המתבצעת על ידי הכיבוי במספר מוקדים נוספים ברחבי הארץ בהם פרצו שריפות. ממצאי החקירה במבוא מודיעים עד כה מעלים כי ישנם מספר מוקדים לשריפה במקום, מה שמעלה את החשד להצתה. החקירה נמשכת וממצאיה הסופיים יפורסמו בהמשך. 

שירותי הכבאות הכריזו הלילה על סיומו הרשמי של מבצע "אש חמה", בפיקודו של נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי וציינו כי הוא הסתיים ללא נפגעים בנפש. "במשך שעות ארוכות ובטמפרטורות גבוהות שנבעו ממזג האויר, רוחות והשריפות עצמן, נלחמו לוחמי האש בסיוע מתנדבים, קק"ל וצה"ל בעשרות רבות של מוקדי אש בו זמנית. טייסת הכיבוי פעלה בסבבי הטלת חומרי כיבוי רציפים, בסיוע מסוקי משטרת ישראל ומטוסים זרים", נמסר בהודעה. 
לוחמי האש נאבקו ב-1,023 שריפות שפרצו בשטחים פתוחים במשך 41 שעות רצופות אשר במהלכן 13 לוחמי אש נפצעו קל. 3,400 דונם משטחי קק"ל ו-4,540 דונם משטחי רשות הטבע והגנים נשרפו. בנוסף, נשרפו 50 בתי מגורים - 40 במבוא מודיעים ועשרה נוספים בקיבוץ הראל.

כל 12 מטוסי הכיבוי הישראלי פעלו לצד תשעה כלי טיס ממצרים, קפריסין, יוון, קרואטיה ואיטליה. הם ביצעו 120 גיחות ו-80 שעות טיסה. 1312 לוחמי אש השתתפו באירועים השונים לצד 307 מתנדבים. כמו כן, נעשה שימוש ב-492 רכבי כבאות באירועים. הטמפרטורות עמדו על 40-45 מעלות, 10% לחות, רוחות ערות.

 
נחמה סילבר, תושבת מבוא מודיעים, סיפרה הבוקר ב-103FM על השריפה שבה איבדה את ביתה. "ביום חמישי פרצה שריפה ביער הסמוך ליישוב. לאחר שהתפשטה היא חדרה גם אל בתים ביישוב. ברוך השם כולם פונו בזמן", אמרה בתוכניתה של אילה חסון. "הצוות פעל במהרה לפנות את כולנו ובמזל אין פגיעה בנפש. כעת אנחנו משתדלים להכניס את עצמנו לשגרת חיים כלשהי".

ביתך נשרף לחלוטין?
"הוא נשרף בחציו אך כל התשתיות של היישוב נשרפו. אין חשמל ואין מים. רק ראיתי את התמונות שצילמה המשטרה. עוד לא אפשרו לי להיכנס לראות את הבית כי זה מסוכן. לפי התמונות חלק מהעץ שהיה בפתח הבית נשרף ואני תוהה אם הבלוקים שרדו".

אינך יודעת מה נותר מהרכוש בביתך?
"אינני יודעת. אני כל פעם נזכרת בעוד משהו שהשארתי בבית. אנחנו רק יודעים שהרבה בתים נשרפו גם מבפנים".

איפה אתם שוהים כעת?
"בכפר הנוער בן שמן. בקרוב נעבור ליד בנימין וקיבוץ חפץ חיים. יש שם ישיבות שיאפשרו לנו לחזור ללמוד".