הנחת שמיכה על ראשם של התינוקות, הידוק השמיכה על ראשם, הרמה בכוח באוויר, טלטול מצד לצד, בעיטה בישבניהם וגרירתם, הם רק חלק מ-35 מעשי תקיפה בתינוקות אותם ביצעה אינה סקיבנקו, המטפלת המואשמת שהרגה את יסמין וינטה ז"ל, במהלך עבודתה כמטפלת בגן "מאשה והדב" בפתח תקווה.
 
צעקות באולם ביהמ"ש
שנה לאחר מותה של יסמין וינטה ז"ל, ע"י סקיבנקו, הבוקר (חמישי) התקיים דיון הטיעונים לעונשה של סקיבנקו בבית המשפט המחוזי בלוד במהלכם ביקשה הפרקליטות לגזור על המטפלת עונש מאסר של 20 שנה. בדיון נכחו הוריה של יסמין ז"ל, דורינה וולדימיר, אותם הגיעו ללוות ולתמוך ברגעי ההכרעה הקשים הורים מרחבי הארץ שהגיעו לבושים בחולצות אדומות עליהן הכיתוב "צדק ליסמין".
 
לפני כניסת השופט נשמעו צעקות באולם לעבר סקיבנקו: "רוצחת", "תתביישי לך", שנותרה לשבת שפופה כאשר מבטה לרצפה, בעוד האם דורינה התקשתה לעצור את הדמעות.
 
במהלך הדיון הוקרן הסרטון בו נראית סקיבנקו גורמת למותה של יסמין הקטנה. ההורים פנו לשופט עמי קובו, והאב ולדימיר אמר בדמעות כי "היה לו חלום לבוא הביתה לחבק את הילדה, זה האושר הכי גדול. האישה הזו חטפה את החלום שלי, אין חשיבות לחיים שלי מאז. התייבשו הדמעות בעיניים שלי. איך אפשר לחיות כשהילדה שלנו קבורה?".

 אינה סקיבנקו בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
אינה סקיבנקו בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

ולדימיר התקשה להמשיך לדבר ואמר כי "אם הייתי יודע שנפגש בשמיים הייתי מעדיף למות עכשיו. בקשה שלי אליך השופט - אתה אבא לילדים, הצדק בידיים שלך, צריך עונש הכי כבד כדי שהיא תבין את השגיאה ומה הרשע שהיא עשתה. בשם הבת שלנו ולמען עתיד כל הילדים בארץ, שידעו כל הנשים שמטפלות בילדים".
 
לאחר מכן פנתה דורינה לשופט: "עברנו את הדבר הקשה ביותר שהורה יכול לעבור. זה הדבר הנורא ביותר שיכול לקרות להורה, לקבור את הילדה. כואב לי כל יום כשאני קמה ומסתכלת בתמונות שלה. אני מנסה להמשיך אבל לא מסוגלת", אמרה בדמעות.
 
עוד אמרה דורינה: "אני מבקשת שתחליט את ההחלטה הנכונה, שלא יזחרו מקרים כאלה". היא פנתה למטפלת סקיבנקו ואמרה לה: "במשך שנה לקחת לי את הילדה, את אמא, יש לך שני ילדים, את יודעת מה זה. איך אני יכולה לקרוא לך? אולי חיה, אני לא מאחלת לך למות, מאחלת לך ביתרת החיים שלא תראי את הילדים שלך. את יודעת שאהבתי אותך אבל איזו מטפלת את שאת יכולה להרוג ילד? מגיע לך לסבול כל החיים".

הנאשמת סקיבנקו אמרה בדיון: "אני מצטערת על מה שקרה, יודעת שעשיתי חטא קשה ויש לי דם על הידיים. אני מצטערת בכנות על מה שקרה, לא רציתי שזה יקרה וילד ימות. אני מוכנה לשאת באחריות".
 
כזכור, בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע בחודש ינואר את סקיבנקו, על פי הודאתה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן ילדים בפתח תקווה ביוני בשנה שעברה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. סקיבנקו הודתה באישומים המתוקנים לגבי מעשיה כלפי ילדים נוספים תחת השגחתה: במקום התעללות היא הואשמה בתקיפה. בכל הנוגע ליסמין ז"ל העבירה לא תוקנה, כך שסקיבנקו הודתה בעבירת הריגה כפי שיוחסה לה בכתב האישום המתוקן.