המשפחה זועמת: בשנתיים האחרונות נולדו למשפחת קריסקי שני ילדים מתוקים. למרות זאת, בני המשפחה, שאיבדו את האב משה, שנדקר למוות בחתונת בנו, מתקשים לשמוח. מלבד האובדן הקשה של אביהם, מתקשים ששת ילדיו להתמודד עם הודעת הפרקליטות כי חתמה על הסדר טיעון עם הדוקר איתן ילאו. המשפחה, שדרשה כי ילאו יורשע ברצח, זועמת על ההחלטה להמיר את סעיף האישום להריגה.
 
בעוד כשבועיים ייערך הדיון בטיעונים לעונשו של ילאו, ובני המשפחה יוצאים כעת בקריאה נרגשת לפרקליטות לדרוש את העונש המרבי בחוק. כמו כן הם קוראים לבית המשפט להביא בחשבון את האכזריות שבה מצא את מותו אב המשפחה, את השבר הגדול שהותיר אחריו ואת אכזבתם מהמדינה, שחתמה על הסדר הטיעון עם האחראי לאסון. 
 
אירית אור, בתו של קריסקי, שתעיד בדיון מטעם המשפחה, סיפרה "למעריב" מה תאמר לשופטים: "אספר על הקשיים שלנו", אומרת אור בכאב, "הנישואים של אחי התפרקו. כולנו מתמודדים עם טראומה ולא משתקמים. כשמזמינים אותנו לחתונה, אנחנו נחנקים. כל שמחה עבורנו היא עצב".
 

המקרה אירע במרץ 2017. אחד מבניו של קריסקי התעמת עם ילאו בתוך אולם האירועים והשניים יצאו החוצה. כשקריסקי ואורחים נוספים הפרידו בין השניים דקר אותו ילאו חמש דקירות, אחת מהן בצוואר. כעבור כמה ימים מת קריסקי מפצעיו. ילאו הואשם ברצח, אך בעקבות החשש כי יזוכה, חתמה עמו הפרקליטות על ההסדר והוא הורשע בהריגה ובהחזקת סכין. 
 
כ־66% מתיקי עבירות ההמתה מסתיימים בהסדרי טיעון. הפרקליטות שומעת את עמדת נפגעי העבירה, אולם היא אינה מחויבת לה. כך היה במקרה של קריסקי. "זה לא הגיוני שאין ראיות", אומרת אור בזעם. "יש וידיאו. יש אדם שהגיע לאירוע מצויד בסכין, לא עצר בדקירה הראשונה ווידא הריגה. אם זה לא רצח, מה כן?". אור מדגישה כי גם כוונת הפרקליטות לבקש מבית המשפט לגזור על ילאו 25 שנות מאסר - העונש המרבי, לא יספק את המשפחה: "שום דבר לא יספק אותי. זה לא יחזיר את אבא. כל אדם עובר אובדן, אבל לנו יש גם משפט וגם טראומה. הילדים שלי היו שם, שמעו את הצעקות והבכי. עד היום הם שואלים 'איפה סבא'.  הדוקר בן 20. הוא יקבל שליש ויצא מהכלא בגיל 35 - הגיל שבו נגמרו לי החיים. אספר לשופטים  על כל מה שאבא הפסיד. לאבד את החיים בחתונה של הבן שלך זאת גזירה קשה ביותר".
 
בארגון משפחות נרצחים, שנאבק שנים נגד הסדרי הטיעון, הוסיפו: "לאחר רצח אכזרי של יקיריהן, מה שנותר למשפחות הוא התקווה שהמערכת המשפטית תשאף למיצוי הדין. על הפרקליטות לשבור מעגל קסמים של מתן פרס לנאשמים".
 
מהפרקליטות נמסר: "במהלך המשפט עלו קשיים ראייתיים והתגלו עובדות חדשות שהשפיעו על היכולת להרשיע את הנאשם בעבירת רצח בכוונה תחילה.
"ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מדוקדקת של הראיות ולאחר שהתקיימו שני מפגשים עם משפחת המנוח ועמדתה נשמעה לעומק ונשקלה בכובד ראש. לנוכח החומרה היתרה של מעשיו, סוכם כי הפרקליטות תעתור לעונשים המקסימליים בעבירות שבהן הואשם".
 
סנגורו של ילאו, עורך הדין אריאל פיצ'וטקה: "אין ספק כי זהו אירוע מצער ביותר שתוצאתו טרגית. התיק מתנהל, ולא אכנס בשלב זה לפרטים. עם זאת, אציין כי מהרגע הראשון סברתי שזהו לא תיק רצח ולכן ניהלנו משפט, שבמהלכו הצלחנו להוכיח כמה נקודות קריטיות, שבסופו של יום הובילו - ובצדק - להסדר הטיעון שלפיו הורשע הנאשם בהריגה ולא ברצח״.