המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות הגישה אתמול בבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד שמואל כץ, שוטר סיור לשעבר בתחנת קדומים שבמחוז ש"י, המייחס לו עבירה של הפרת אמונים הפוגעת בציבור. בכתב האישום, שאותו הגישה עו"ד ליאורה נהון, נטען כי ב־28 במרץ בשנה שעברה, סמוך לשעה 22:30, התקבל דיווח במרחב שומרון מבית מלון בהרצליה, שלפיו אישה שנשמעה מעורערת בנפשה התקשרה לקבלה של המלון וביקשה ללון לילה אחד בחדר הממוקם בקומה הגבוהה ביותר. בשל חשש כי מדובר באישה המתכוונת לשלוח יד בנפשה, נשלח השוטר לביקור בביתה. 
 
כעשר דקות לאחר מכן יצא הנאשם לביתה של האישה כשהוא מלווה בחייל סדיר. בשלב מסוים הוא יצר קשר עם האישה, הציג את עצמו כשוטר, וסיפר לה על מטרת בואו אל ביתה. הוא גם אמר שהוא שולח אליה "בחור מאוד מאוד נחמד", שיוודא שהיא בסדר, והוסיף: "הוא מתאמן פעמיים בשבוע, עושה 10 קילומטרים, בחור באמת רציני, חבל על הזמן". 
 
מכתב האישום עולה כי הנאשם הגיע לביתה של האישה, כבת 48, שישבה על כיסא גלגלים. הוא שוחח עמה ושמע כי אין בכוונתה לשלוח יד בנפשה. עוד סיפרה לו כי בנה הבוגר מתגורר איתה. תוך כדי שיחה שאל אותה הנאשם אם היא "מתעסקת עם גברים נשואים", כשהוא מוסיף: "אני נשוי". לפני שיצא הנאשם מהבית אמר למנוחה כי יתקשר אליה.

"מדי פעם את זקוקה למכה"
 

כחצי שעה לאחר חצות יצר הנאשם קשר עם המנוחה ושוחח עמה בשנית, כשהוא משתף אותה בדיווח שהתקבל לגביה. במהלך השיחה שאל אותה לגילה, החמיא לה על כך שהיא נראית צעירה יותר והתעניין בתמונות עירום הקיימות ברשותה. הנאשם חטא לתפקידו והפר את האמון שעה שפנה אל האישה והתבטא בפניה בגסות. הנאשם שאל אותה אם הבן בבית ומה גילו. כמו כן, במהלך השיחה אמר הנאשם: "את מושכת אותי בלשון. תיזהרי שלא תמשכי אותי בדברים אחרים, תיזהרי, זה כואב".
 
הנאשם, כך נטען בכתב האישום, לא חסך בלשונו ושאל את האישה לסיבת גירושיה, התעניין בחייה האינטימיים ואמר לה שהיא צריכה גבר לקום איתו בבוקר. "מדי פעם את זקוקה לקבל מכה שתזיז לך את העצמות", אמר. בשעה 2:10 לפנות בוקר, אחרי שבדק שבנה לא חזר הביתה, הגיע הנאשם בעודו בתפקיד וכשהוא בניידת אל ביתה של האישה, השאיר את החייל בניידת במשך שעה ובזמן הזה בילה בבית האישה, לא לפני שהבהיר לה שאיתו היא צריכה להיות עדינה. 
 
יומיים לאחר מכן, שמה האישה קץ לחייה בעת שקפצה מהקומה הרביעית בבניין מגורים. במעשיו, טוענים במח"ש, הפר הנאשם אמונים.

מהמשטרה נמסר כי "עם פתיחת החקירה הוצא השוטר לחופשה כפויה, אשר הוארכה מעת לעת עד לקבלת החלטת מח"ש בעניינו ובהמשך הושעה עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו. כאמור, עם סיום ההליכים ולאורם תיבחן סוגיית המשך שירותו כמקובל במקרים אלו. יודגש כי המעשים המיוחסים לשוטר אינם עומדים בקנה אחד עם ערכיה של משטרת ישראל".