ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (רביעי) באמצעות פרקליטיו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לדחות את השימוע בעניינו. לפי דיווח בחדשות 12 מנדלבליט צפוי לדחות את הבקשה. לאחר הבחירות לכנסת פורסמה עמדת הפרקליטות לפיה בחירות חדשות הן לא סיבה לדחות שימוע. בכיר בפרקליטות אמר אז כי "ראש הממשלה ידע שהוא לפני שימוע בבחירות הקודמות ודאי ובוודאי שזה המצב גם עכשיו". 



כזכור, מנדלבליט הודיע בחודש שעבר במכתב לבאי כוחו של נתניהו כי השימוע בעניינו, שהיה אמור להיערך במהלך חודש יולי, נדחה ל־2 ול־3 באוקטובר. במכתבו ענה מנדלבליט לפרקליטי נתניהו, שביקשו ארכה של שנה לקיום השימוע, בטענה כי הכמות של חומר הראיות היא גדולה מדי מכדי שיוכלו לעבור עליה עד יולי.

בתשובתו לפרקליטי ראש הממשלה, כתב היועמ"ש כי "אין כל הצדקה לכך שהשימוע ייקבע לעוד שנה ממועד איסוף חומרי החקירה על ידך, דבר שיפגע באינטרס הציבורי החיוני של קבלת החלטה בתיק בהקדם האפשרי ובנסיבות העניין אין לו כל הצדקה עניינית". ב-28 בפברואר פרסם היועמ"ש את החלטתו לגבי תיקי החקירות נגד נתניהו וקבע כי הוא יעמוד לדין, בכפוף לשימוע, בגין שוחד בתיק 4,000 ובגין הפרת אמונים בתיקי 1,000 ו-2,000. 

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) אמר בתגובה לבקשת נתניהו כי "ביבי שוב מבקש דחייה בשימוע. אין גבול לעזות המצח. מנדלבליט, אתה לא יכול לתת לו שוב לבזות את ההליך המשפטי. אתה לא יכול לדחות את השימוע רק כי ביבי דחף (שוב!) לבחירות מיותרות. אם לא נוח לביבי להיות פוליטיקאי, שילך לטפל בענייניו המשפטיים. זה רק יקל עלינו ועל הליכוד להקים ממשלת אחדות לאומית".