הדיון בתביעת ההתעמרות של שירה רבן, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה, התובעת את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, נפתח היום (שלישי) בצהריים בפני נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים השופט אייל אברהמי. בפתיחת הדיון נקבע כי התיק יתנהל ויעסוק רק בשלושת השבועות בהם עבדה רבן במעון ראש הממשלה וכי לא יעידו יועצת ראש הממשלה לענייני חרדים רבקה פאלוך או מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין. עורכת דינה של רבן הצהירה כי לאחר עזיבת רבן את מקום העבודה, פאלוך הציעה לרבן עבודה בדואר. יוסי כהן, עורך דינה של שרה נתניהו, אישר עובדה זו אלא שלטענתו רבן היא זו שפנתה אל פאלוך וביקשה זאת ולא להפך.

עו"ד כהן חקר את רבן על דוכן העדים ושאל האם היא מוכנה להישבע באלוהים כי התצהיר שהגישה הוא אמת. רבן השיבה שעל פי התורה אסור להישבע באלוהים. בנוסף שאל כהן האם הובטחה לרבן טובת הנאה תמורת העדות ורבן השיבה כי לא הובטחה. 

"אני מציע לך, יש לך הזדמנות עדיין להגיד סליחה, 'אני יורדת מכל השקרים האלה, אני מושכת את התביעה, יש שופט במרומים וגם יש שופט למטה'. מה זה 'שירתי את הגברת נתניהו מה-27.8 בקומה השנייה?' הרי התחלת לעבוד רק ב-3.9. מה שעשית זה איום ונורא", הטיח כהן ברבן.

רבן בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"התביישתי לספר לבעלי"

רבן ענתה: "התשובה שלי היא שסוכם שאתחיל את העבודה ב-28.7, בפועל התחלתי לעבוד ב-3.9". עוד הוסיפה: "הגברת נתניהו ליוותה אותי בכל היום הראשון, היה חשוב לה לראות שאני שוטפת ידיים אחרי כל פעולה, שאני שמה את התיק בדיוק במקום הנכון, שנילה מדריכה אותי בדיוק בדרך הנכונה, על כל פרט ופרט". 
 
עו"ד כהן: "אבל גברת נתניהו הייתה בכיכר המדינה בשעה 14:00, את משקרת".
 
רבן: "אני לא מסכימה. סיימתי בשעה 15:41. הייתי בהלם ביום הראשון ובכל התקופה הייתי בהלם. הדברים שם הם לא סבירים, צורת העבודה היא לא רגילה".

עו"ד כהן: "את כותבת ביום הראשון לאחותך שהעבודה מוחקת לך את הגוף והנפש, כמה שעות עבודה פירקו אותך כל כך?!"
 
רבן: "ביום ראשון כשראיתי מה שצריך לעשות, הבנתי שזו עבודה לא נורמלית ולא סבירה. הבנתי מה עוד מצפה לי. זה לא יום עבודה, זה יום התעללות. והתעללות היא מזיקה לגוף ולנפש כבר מהדקה הראשונה".
 
עו"ד כהן: "למה לא קמת והלכת? אם הבנת שזה מקום לא אנושי, למה לא קמת והלכת?"
 
רבן: "היה לי את התהליך של כל המבחנים והסיווג הביטחוני, וגם חשתי כבוד עצום לשרת את ראש הממשלה ורעייתו. התביישתי לספר אפילו לבעלי מה קורה איתי שם. אין לי את החירות בתור אמא ל-3 ילדים, להישאר תוך רגע ללא פרנסה". עוד ציינה רבן בהמשך כי נאלצה "להחליף בגדים בין 20 ל-35 כל יום במהלך העבודה במעון".

עו"ד ‏כהן: "כמה זמן לקח לך להחליף בגדים?"
 
רבן: "4 דקות". 
 
עו"ד כהן: "35 החלפות בגדים כפול 4 זה יוצא שעתיים ועשרים דקות ביום. וזה עוד בלי שהתחלנו את העבודה". 
 
רבן: "על זה בדיוק אני מדברת. זה חלק מההתעמרות". 
 
עו"ד כהן: "מי לימד אותך את המילה 'התעמרות'?"
 
רבן: "אני יודעת לבד. אני אינטליגנטית".
 
עו"ד כהן אמר בתחילת הדיון: "במשך שנה וחצי, שפכו את דמה של מרשתי בראש חוצות, היום זה היום של התיקון, היום היא תודה באמת. "היא חרדית ואולי היא תודה שהכל שקר". עוד הוסיף: "אני לא אתן שייעשה פה שוב טרור כמו במקרה של מני נפתלי, ואם לא יינתן לי לחקור כמו שצריך את שירה רבן, אני אלך לבג"ץ".
כזכור, במקרה אחר, נתניהו חתמה לפני שבועיים על הסדר טיעון עם הפרקליטות בתיק המעונות, שבו הואשמה בארבעה סעיפים שונים. על פי ההסדר, אשת ראש הממשלה תשלם 55 אלף שקל, שחלקם קנס וחלקם החזר לקופת המדינה. סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף הגיע גם הוא להסדר טיעון שיכלול מאסר על תנאי ותשלום קנס של 10,000 שקל.