משרד המשפטים הודיע היום (חמישי) לעורך דינה של חברת "גינדי יזם ופיתוח" ובעליה, עו"ד משה מזור, על סגירת תיק החקירה נגדם בגין קריסת המרפסות בחדרה בסוף שנת 2013. סיבת הסגירה הינה חוסר אשמה. בהודעה נכתב כי "לאחר שקילת חומר הראיות, הטענות שהועלו בהליכי השימעו ונסיבות נוספות, הוחלט לסגור את תיקי החקירה נגד מרשיך". בין המעורבים נגדם נסגר תיק החקירה נמצאים גם בעלי החברה מנור וכפיר גינדי, לצד המנהלים אורי לוי ואייל פרידמן והמהנדס ברטי אבי לוי.

עוד צויין בהודעה, כי במקביל לסגירת התיק הפלילי, הועבר העניין לבחינת קובלת וועדת האתיקה של המהנדסים והאדריכלים "לכל טיפול שתמצא לנכון". עו״ד משה מזור, ממשרד גולדפרב זליגמן, אשר ייצג את החשודים מסר כי "אנו מברכים את הפרקליטות על ההחלטה בדבר סגירת התיק. מהרגע הראשון היה ברור שלא לחברה ולא לנושאי המשרה בה הייתה אחריות כלשהי ביחס לאירוע קריסת המרפסת". 
 


כזכור, בסוף חודש דצמבר 2013 קרסו שתי מרפסות בקומה השמינית בבניין של חברת 'גינדי השקעות' אותו בנתה חברת הבניה 'מליבו' ברחוב נחל פרת בחדרה. בחקירת המשטרה נחקרו תחת אזהרה קרוב ל-30 מעורבים בעלי תפקידים בחברת הבנייה ובחברה היזמית.
 
מחומר החקירה של המשטרה, שנתמך גם בדוח מהנדס בנייה ומהנדס בטיחות, נטען כי חברת הבנייה כשלה בעבודתה שכן חיזוקי הבטון בבניין שבו קרסו המרפסות בוצעו בצורה לא נאותה ולא מקצועית. יחידת ההונאה של מחוז חוף במשטרה הודיעה אז כי נמצאה תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות מצד המעורבים.

עורכי הדין חדוה באום וגלעד באום המייצגים את חברת מליבו בנייה בע"מ מסרו: "אנו שמחים כי בסופו של יום, ולאחר 6 שנות חקירה, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי לא נפל דופי בהתנהלות החברה. הפרקליטות קיבלה את הטענה שהשמענו עוד בראשית הדרך לגבי כל המעורבים, ולפיה אין במקרה זה סעיף מתאים בחוק לצורך העמדה לדין פלילי.

לאחר 6 שנים הוסרה לבסוף העננה הפלילית מעל החברה, אולם בעקבות האירוע החברה נקלעה לקשיים ונאלצה להימכר. החברה נמצאת כיום בבעלות חדשה ואין לה כל קשר לאירועים שהובילו לקריסת המרפסת והיא מתנהלת על פי תקני בטיחות מחמירים."