"א. היטלר": בכתב ההגנה טען לאור כי מדובר בתגובה אמנותית וביקורתית באופן סאטירי לדברים גזעניים וחשוכים שאמר סגל באותו ערב במהדורת החדשות. סגל אמר אז במסגרת דיון באולפן חדשות 12 "כל מי שתוקפים את הברית עם עצמה יהודית, איך הם לא זוכרים שבל"ד הוא ארגון טרור במימון מפלגות?".

לדברי לאור, הדבר הקפיץ אותו כי להבנתו "מדובר באמירה גזענית, המזכירה תקופות חשוכות מההיסטוריה. בהתחשב בכך שהנתבע הוא אמן, משורר, סאטיריקן, מחזאי, הממוקם עמוק בשמאל הפוליטי, הרי דרך הביטוי שלו בתגובה לדברים היא אומנותית. כתגובה מהירה, בשליפה מהמותן, בלהט הרגע, הנתבע יצר "מם" היתולי, לקח 4 תמונות של התובע, וכתב בכיתוב "א. היטלר", כדי להביע את מחאתו מהדברים הקשים שנאמרו, המזכירים, לטעמו, דעות גזעניות המתאימות לרוח המפלגה הנאצית, הפוסלת, על בסיס גזעי או קבוצתי, קבוצות שלמות באוכלוסיה".
במסגרת כתב ההגנה, תקף לאור בכמה מקומות גם את חגי סגל, אביו של עמית, והזכיר את חלקו במחתרת היהודית של שנות ה-80. לאור טען עוד כי חגי ועמית הם האחראיים להפצת הפוסט בחשבונות הטוויטר שלהם, ובשל כך הוא לא זכאי לפיצוי. "עיקר הפרסום של הדברים היה דרך עמית סגל התובע או אבא שלו, ואנשי ימין אחרים. הם שהביאו את הדברים לתפוצה רחבה הרבה יותר מהתפוצה המקורית ברשת הפייסבוק והטוויטר. בכך יש לתובע ולאביו אשם תורם של מאה אחוזים. הם המפיצים למעשה של הפרסום והם שהחזיקו אותו בחיים לאחר שנמחק". לטענת לאור, הוא כתב את הדברים "בעידנא דריתחא".

לאור סיים את כתב ההגנה באמירה כי "אין לגרור את הנתבע לדיון על מם בן 4 שעות בו הביע אמנותית וביקורתית, באופן סאטירי, את תגובתו לאמירתו הקשה של התובע. יש לדחות את התביעה ולחייב את התובע בהוצאותיה. ברור מעיון בנספחים 4 ו-5 שלא 'פגיעה עמוקה' יש כאן, אלא 'סיבוב' על גבו של הנתבע ופרסום עצמי".
השופט גלעד הס קבע בהחלטתו כי הצדדים יתייצבו לדיון קדם-משפט בחודש ספטמבר. בצעד נדיר, וללא פנייה מצד עורך דינו של סגל, הס הוסיף כי הוא ממליץ ללאור למחוק את הטענות החריפות נגד חגי סגל שאיננו כלל צד להליך, זאת "על מנת למקד את הדיון במחלוקת בין בעלי הדין".

סגל הגיש בחודש פברואר באמצעות עו"ד ד"ר ישגב נקדימון תביעת דיבה נגד לאור עם דרישת פיצויים בסך 140 אלף שקלים. "פרסום הדיבה, אשר משווה את התובע לאדולף היטלר, גדול הצוררים של העם היהודי ומי שאחראי לרצח של ששה מיליון נשים, גברים וילדים יהודים בשואה, מהווה פרסום לשון הרע חמור ביותר כלפי התובע".