גורם משפטי בכיר פרסם היום (ראשון) ביקורת חריפה על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסרטון בו התייחס להסדר הטיעון ולפסק הדין בעניינה של רעייתו שרה בפרשת המעונות. לדבריו, "למרות שהיום עמדה גב' נתניהו בבית המשפט, הודתה בביצוע עבירה פלילית שבמסגרתה קיבלה בתחבולה מהמדינה סכום של 175,000 שקלים, והורשעה בדין, מיד לאחר מכן ראש הממשלה למעשה מתכחש לעובדות אלה וטוען כאילו נוהל נגדה "מסע ציד הזוי". 



עוד טען, כי "ראש הממשלה התעלם כליל מכך שגב' נתניהו הודתה במפורש שפעלה בתחבולה בניגוד לנוהל מחייב, והוא טוען כעת שהנוהל היה כביכול בלתי חוקי. ראש הממשלה ממשיך לדבר על הזמנת "חמגשיות" כביכול, למרות ששרה נתניהו הודתה במפורש שהזמינה ארוחות רבות ממסעדות יוקרה ובמספר מקרים גם הזמינה שפים ממסעדות. כל בר דעת מבין שבסכום של 175,000 שח, לא מזמינים רק חמגשיות".
 הגורם המשפטי הוסיף כי "ראש הממשלה אמנם אמר מן השפה ולחוץ שיש לו הערכה רבה לבית המשפט, אך בדבריו הוא למעשה מתעלם לגמרי מפסק הדין המרשיע. העובדה שראש הממשלה התעלם מכל אלה, היא גם מסר לא ראוי לציבור והיא אף מבזה את מערכת המשפט".
 

"ניתן היה לצפות להתנהגות שונה מכל אדם ביחס למערכת המשפט", אמר, "ודאי מראש הממשלה, שרק לפני ימים ספורים דיבר על הצורך לציית לכל פסק דין של בית המשפט. שרה נתניהו היא לא דרייפוס. היא הודתה במעשה פלילי כי גם היא יודעת מצוין שלא מדובר במקרה של 'לא יהיה כלום, כי אין כלום'". 

שרה נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פול


כזכור, מוקדם יותר היום התייחס נתניהו להרשעתה של רעייתו וטען כי "היום הסתיים מסע ציד הזוי של ארבע שנים על חמגשיות ואוכל. מסע צייד שעלה למשלם המיסים מיליוני שקלים".
 
"יש לי הערכה רבה לבית המשפט", הוסיף. "השופט, נשיא בית משפט השלום בירושלים, אמר בצדק ש'העולם הפלילי זר לשרה' ונקבע שלא הייתה שום מרמה מצידה. השופט אמר שצריך לשים הכל בפרופורציה. הטבחים הוזמנו לבשל למען האורחים של ראש הממשלה ורעייתו, והוא אמר בדברי הסיכום שלו שאין ספק שמדובר באירועים רשמיים".
 
"יותר מכך", הוסיף ראש הממשלה, "הוא הסכים שיש בעיות משפטיות בתיק, לשון המעטה. גם אני אומר לכם. מדובר הרי בנוהל בלתי חוקי שהתקבל נגד חוק יסוד של המדינה, ארבעה ימים לפני שנכנסתי לתפקיד. וכל זה על 122 שקל ליום, כולל אורחים רבי מעלה".
 
"שרה עברה ארבע שנים של גיהינום מול מכלל האשמות שלא נשאר מהם דבר", טען. "היום כשהיא החליטה לא ללכת למשפט, היא אמרה שהיא סבלה מספיק ושהיא רוצה שהגיהנום הזה ייפסק, אבל אני אומר לכם, וכולכם יודעים את זה - אם לא היה מדובר באשתי לא הייתה נפתחת חקירה ואף אחד לא היה חולם להעמיד אותה לדין", סיכם נתניהו.