הטעות בפרקליטות: הפרקליטות עשתה טעות איומה. אסור היה לה בשום אופן לחתום על הסדר הטיעון עם שרה נתניהו. הפרקליטות הרוויחה ביושר את מבול המתקפות עליה, משני צדי המתרס, יש לומר, על ניהול התיק. כשהנאשמת ועורך דינה, כמו גם בעלה שהוא במקרה ראש הממשלה, תוקפים שוב ושוב את הפרקליטות וטוענים לרדיפה וסיכול ממוקד, הפרקליטות לא יכולה לסגור כך את התיק עם זנב בין הרגליים. קל וחומר שהיא לא יכולה לעשות זאת, כאשר בד בבד עם ההודאה, עורך דינה של שרה נתניהו, יוסי כהן, משתלח בפרקליטות וממשיך עם טענות הרדיפה.
 
ברור כשמש שאין כל משמעות ציבורית להודאה באשמה כאשר נלוות אליה צעקות חמס. מיד לאחר גזר הדין פרסם דובר משפחת נתניהו את תגובתו של עו"ד כהן: "הפרקליטות גייסה משאבים אדירים בעלויות של עשרות מיליוני שקלים ופתחה במסע ציד הזוי שלא נודע כדוגמתו, והכל בשביל מה? הרי אם לא היו קוראים לה 'הגברת נתניהו', החקירה הזאת לא הייתה נפתחת. לא היו פותחים חקירה על חמגשיות ועל אוכל. שרה נתניהו משלמת היום מחיר כבד, אישי וכואב, כדי לשים סוף למסע הציד הזה". 
 
אין פה שום הודאה בחטא, שום חרטה ובטח ובטח שלא קבלת אחריות והבטחה לתיקון הדרך. אם הפרקליטות הסכימה לחלץ את הגברת נתניהו מכתב האישום החמור בהסדר טיעון קליל עם קנס כמעט סמלי, היא מכרה את עצמה ואת אמון הציבור בזול. 

שרה נתניהו בבית המשפט. צילום: אמיל סלמן, פול

 

אני לא יודע מה המסקנה צריכה להיות: האם מלכתחילה מדובר היה במסע ציד, כטענת משפחת נתניהו ובכירים בליכוד, או שמא מדובר בטיוח כדי להתחנף לנתניהו, כטענת גורמים רבים באופוזיציה. אנחנו לא יודעים כי התיק הזה מעולם לא ראה אור שמש. כתב האישום נגד רעיית ראש הממשלה הוגש לפני שנה בדיוק. במהלך השנה הזו לא התקיים אף לא דיון פומבי אחד. תיכף ומיד כאשר הגיע התיק אל נשיא בית המשפט השלום אביטל חן, הוא זימן את עורכי הדין של שרה נתניהו ואת הפרקליטים שניהלו את התיק לפגישה בלשכתו. בסיום הפגישה הוחלט לצעוד לאפיק של גישור, אצל סגנו של חן, השופט מרדכי כדורי. וכך, לאחר פגישות רבות, הגענו להסדר הטיעון.
 
איך מכתב אישום של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ודרישה של הפרקליטות לנהל את ההליך בפני הרכב של שלושה שופטים כאילו מדובר בתיק רצח או אונס, הגענו להסדר המצ'וקמק הזה? אי אפשר לדעת. כי ההליך אפילו לא החל. הפרקליטות ירתה לעצמה ברגל, או כאשר ניפחה את התיק למימדי ענק או כאשר צימקה אותו לגודל של פיסטוק. ככה לא בונים אמון ציבורי במערכת המשפט. לדעתי, התיק של הגברת נתניהו פגע באמון הציבור הרבה יותר מהתבטאות כזו או אחרת של שר המשפטים.