המשטרה עצרה הבוקר (שני) שישה חשודים ועיכבה שמונה לחקירה, בחשד שהשתייכו לרשת הברחת זרים דרך נמל התעופה בן גוריון ובחשד לביצוע עבירות לפי חוק כניסה לישראל וכן עבירות שעניינן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לפשע וקבלת דבר במרמה. חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 הצליחו להתחקות אחר חברי רשת שעסקו בהברחות ועל פי החשד, מאז 2017 נכנסו לארץ בדרך זו מאות רבות של אזרחים גיאורגיים, שכל אחד מהם שילם עבור הברחתו 10,000 שקלים. 



מהחקירה עולה כי הגיאורגים שהוכנסו לישראל הועברו לדירת מסתור במרכז, ומשם הועברו למקומות העבודה אליהם הגיעו, שעדיין לא יודעים למשטרה.



על פי החשד, חברי הרשת, ביניהם עובדי חברות המספקות שירותים לנמל התעופה פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה, כשהם מצליחים להערים על מנגנוני האבטחה במעברי הגבול בנתב"ג ומבריחים אזרחים גיאורגיים לתחומי מדינת ישראל מבלי לעבור במערכת בקרת הדרכונים והמעברים כנדרש על פי חוק. לכל אחד מחברי הרשת היה תפקיד מוגדר המסייע בהברחה תמורת בצע כסף כשהם פועלים להסוות את מעשיהם מעיני רשויות האכיפה.



גורם בכיר במשטרה אמר כי חברי הרשת ניצלו את היותם בעלי אישורים לגישה חופשית ברחבי נמל התעופה על מנת להכניס למדינה את האזרחים הזרים חסרי האישורים. הדרכים בהן הוברחו הגיאורגיים נחקרות עתה. לדבריו, נתיב ההברחה הוא מעין "מנהרה" שדרכה הועברו המוברחים.


מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לחשוף עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם של האזרחים על מנת להביא את מבצעי העבירה לדין".



מרשות שדות התעופה נמסר כי "במסגרת פעילות של היחידה למניעת עבירות בנתב"ג נתפסו נתינים זרים במהלך ניסיון לעקוף את ביקורת הגבולות. הנושא הועבר לטיפול גורמי הביטחון ומשטרת ישראל. הפעילות של המשטרה תואמה עם כלל גורמי רש"ת ובכלל זה הביטחון".