השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס הערב (שני) לפרשת האונס שמזעזע את המדינה ובעטיו הוגש אתמול בבית המשפט הצבאי עופר כתב אישום חמור נגד מחמוד נאזי עבד אל חמיד, פלסטיני בן 46 תושב דיר קדיס בגזרת רמאללה. ארדן קרא לשב"כ להתערב בתקרית אונס ולבחון מניע לאומני, זאת בניגוד לעמדת הפרקליטות הצבאית.

"קשה לי וקשה אני בטוח לכולנו שלא לחשוב על האירוע המחריד שבוצע היום שבו ילדה בת 7 מהיישוב בבנימין נפלה קורבן למעשה מחריד, מעשה בלתי אנושי ובלתי נתפס. אין לי ספק שהנאשם בביצוע הזוועה הזו, אם יורשע במעשה הנורא, וכל אלו שסייעו לו, אין לי ספק שהם ניזונו גם מהסתה והשנאה שהם סופגים ברש"פ מדי יום. ולא משנה מה יגיד האנס המתועב לגבי הרקע ולגבי הנסיבות- אירוע כזה חייב גם להיחקר כאירוע לאומני", אמר ארדן בטקס התייחדות לזכרם של חללי המשטרה בבית שמש.

עוד הוסיף: "עלינו לעשות הכל, את כל המאמצים, כדי להגיע למי שסייע לו. אני פונה מכאן לגורמי השב"כ, המשטרה והפרקליטות בבקשה ובציפייה להמשיך ולהפעיל את כל אמצעי החקירה כדי לחקור האם האנס הנתעב היה פועל כך גם אם היה מדובר, חלילה, בילדה פלסטינית. זהו מעשה בזוי ונחות של חיות אדם וחובתנו לבדוק עד הסוף גם את כיוון החקירה הלאומני ולמצוא אם היה מי שסייע למעשה הנורא הזה. כתב האישום הזה מטלטל ומחייב בעיני להמשיך את החקירה עד תום".

הטקס בבית שמש. צילום: דוברות המשטרה


כתב האישום הוגש בתום חקירת המשטרה ואיסוף הממצאים נגד הנאשם ששימש אב בית בבית ספר חרדי לבנות ביישוב באזור בנימין והוא מייחס לו חטיפה של ילדה בת 7, תקיפה ומעשה אינוס שלה בנסיבות מחמירות. האירוע התרחש לפני כשלושה חודשים ורק עכשיו הותר לפרסום. מדובר בחקירה מורכבת שניהלה המשטרה וממנה עלה כי הנאשם שהועסק בניקיון ותחזוקה הכיר את הילדה במוסד החינוכי וטיפח עימה קשר בכך שהיה מדבר איתה מעת לעת ונותן לה ממתקים.
 
לטענת הקטינה, וכפי העולה מהחקירה, באחד הימים הוביל הנאשם את הילדה לבית באזור כשהוא אוחז בידיה בכוח ואז אנס אותה תוך שהיא בוכה וזועקת לעזרה. רק לאחר שסיים הנאשם לבצע את זממו הוא שחרר אותה לביתה. בהמשך החקירה התברר כי מדובר בבית פרטי ביישוב בו עבד הנאשם במקביל לעבודתו באותו בית ספר.
 
במהלך החקירה סיפרה הקטינה על שני גברים נוספים שהיו עדים למעשה האונס ושהו בדירה לשם היא הובלה, אולם היא לא ידעה למסור פרטים אודות זהותם ככל הנראה בשל המצוקה שבה שרתה בעת שהתרחשו הדברים. בנהמשטרה בנסיבות שנוצרו לא מסוגלת להתחקות אחר מעורבים נוספים בפרשה ואין בידיה קצה חוט כדי להגיע אל מעורבים נוספים אם אכן היו כאלה. אומרים גורמים המעורים בפרטים. 
 

מכתב האישום עולה כי בבדיקת פוליגרף שעבר הנאשם במהלך החקירה הוא נמצא דובר שקר, דבר שעיבה עבור המשטרה את החשד כי מדובר בחשוד שתקף את הילדה. המשטרה התייחסה ברגישות רבה לעדות הילדה שהגיעה מספר ימים לאחר האירוע הקשה. באופן אקראי לחלוטין, עדות שהגיעה למשטרה איששה את הפרטים שהיו בידי החוקרים, כאשר אותר הבית בו הועסק הנאשם בעבודות שיפוץ במקביל לעבודתו בבית הספר. מי שהוביל את החוקרים לאותו בית היה בעל הבית בעצמו, שהבין שהעובד שלו נעצר לאחר שלא הגיע לעבודה. הוא ביוזמתו פנה למשטרה ואמר כי הוא מוכן למסור עדות לגביו, שהפכה למרכזית בתיק. כשהגיעו השוטרים למקום בו עבד הנאשם בשיפוצים, אושש המידע המוכמן שמסרה הילדה. 
 
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מלווה את משפחתה של הילדה שנפגעה, מתעקש כי מדובר באירוע על רקע לאומני. "מדובר בשנאה מזוקקת של חלאות שנהגו כך רק בשל היות הקורבן יהודיה. אם הם אינם סובלים מפדופיליה, הסיבה היחידה שהם יכולים לשתף פעולה עם אותו אנס היא בגלל שמדובר ביהודייה שמותר לעשות לה הכל. המשפחה כרגע עסוקה בלסייע לילדה להשתקם", הוסיף עורך הדין, "ואנחנו מצפים שיעצרו גם את השותפים, שמבחינתנו הם פצצה מתקתקת. מאופי המקרה די ברור שזה לא המקרה היחיד. הייתה כאן התנהלות שיטתית ומקצועית".
 
סניגורו של הנאשם, עו"ד דרוויש נאשף, הוסיף: "על פניו התיק הזה נראה לי הזוי. האם שמעת על פדופיל או סוטה שמבצע את זממו ליד אנשים? הם בדרך כלל מסתתרים. האיש הזה עבד במשך שמונה שנים במקום, נכנס לכל הבתים, עבד עם ילדים. איך יכול להיות שהוא לא אנס עד כה? איך יכול להיות שלא באו ילדות אחרות וטענו שהוא אנס אותן, כפי שאנו מכירים מתיקים אחרים".
 
תושב דיר קדיס, שהעדיף לשמור על עילום שם, אמר כי "אני מכיר אישית את החשוד, מחמוד, ואני  לא מאמין שהוא עושה דבר כזה. מדובר באדם, אב למשפחה ולילדים, שיש לו מקום עבודה מסודר ואינטרסים. ישנן שמועות בכפר שמישהו הלביש לו את התיק, כחלק מהמאבק לתפוס את מקום העבודה הקבוע שלו בבית הספר".
 
מנגד, אמר איש תקשורת מאזור רמאללה ל"מעריב", כי "במידה והאישומים נכונים, מדובר בסוגיה מבישה. אני עוקב מהבוקר אחר כלי התקשורת הישראלים, ולא יודע איך לטפל בחולה הנפש הזה. אין ספק שסוגיות כאלה - אם הן נכונות - פוגעות בחברה הפלסטינית, שכן הקונפליקט הישראלי-פלסטיני לא נותן לגיטימציה לפשע חמור ומזעזע זה".