למשטרה אין קצה חוט בנוגע לשני המעורבים הנוספים בפרשת האונס שמזעזעת את המדינה, שבעטיו הוגש אתמול בבית המשפט הצבאי עופר כתב אישום חמור נגד מחמוד נאזי עבד אל חמיד, פלסטיני בן 46 תושב דיר קדיס בגזרת רמאללה. בני משפחתו וסנגורו של הנאשם טוענים כי אינו מעורב במעשה וכי "תופרים לו תיק".

אחיו של הנאשם אמר ל"מעריב": "מדובר בתפירת תיק שבה התערבו גורמים פוליטיים. הטעות שלנו היא שהאליבי של אחי, שעבד באותו יום בבית משפחה יהודית, הוגש למשטרה. שישה יהודים ושישה ערבים העידו לטובתו של אחי. הרי לא יעלה על הדעת שאדם שעובד שמונה שנים בהתנחלות, אחראי על 80 עובדים כקבלן משנה, אבא לילדים וסבא לנכדים - יעשה מעשה חולני כזה. הילדה ראתה עובד ערבי יחיד בבית הספר והצביעה עליו. אחי חף מפשע, אני מקווה שיהיה משפט צדק".
 
סנגורו של הנאשם עו"ד דרוויש נאשף הוסיף: "על פניו התיק הזה נראה לי הזוי. האם שמעת על פדופיל או סוטה שמבצע את זממו ליד אנשים? הם בדרך כלל מסתתרים. האיש הזה עבד במשך שמונה שנים במקום, נכנס לכל הבתים, עבד עם ילדים. איך יכול להיות שהוא לא אנס עד כה? איך לא באו ילדות אחרות וטענו שהוא אנס אותן, כפי שאנו מכירים מתיקים אחרים".
 
תושב דיר קדיס, שהעדיף להישאר בעילום שם, אמר כי "אני מכיר אישית את מחמוד ואני לא מאמין שהוא עשה דבר כזה. מדובר באדם, אב למשפחה ולילדים, שיש לו מקום עבודה מסודר ואינטרסים. ישנן שמועות בכפר שמישהו הלביש לו את התיק, כחלק מהמאבק לתפוס את מקום העבודה הקבוע שלו בבית הספר".
 
מנגד, אמר איש תקשורת מאזור רמאללה ל"מעריב" כי "אם האישומים נכונים, מדובר בסוגיה מבישה. אני עוקב אחר כלי התקשורת הישראלים, ולא יודע איך לטפל בחולה הנפש הזה. אין ספק שסוגיות כאלה - אם הן נכונות - פוגעות בחברה הפלסטינית, שכן הקונפליקט הישראלי־פלסטיני לא נותן לגיטימציה לפשע חמור ומזעזע זה".
 
כתב האישום הוגש בתום חקירת המשטרה ואיסוף הממצאים נגד הנאשם ששימש אב בית בבית ספר חרדי לבנות ביישוב באזור בנימין והוא מייחס לו חטיפה של ילדה בת 7, תקיפה ומעשה אינוס שלה בנסיבות מחמירות. האירוע התרחש לפני כשלושה חודשים ורק עכשיו הותר לפרסום. מדובר בחקירה מורכבת שניהלה המשטרה וממנה עלה כי הנאשם, שהועסק בניקיון ותחזוקה, הכיר את הילדה במוסד החינוכי וטיפח עמה קשר בכך שהיה מדבר איתה מעת לעת ונותן לה ממתקים.
 
לטענת הילדה, וכפי שעולה מהחקירה, באחד הימים הוביל אותה הנאשם לבית באזור כשהוא אוחז בידיה בכוח, ואז אנס אותה תוך שהיא בוכה וזועקת לעזרה. רק לאחר שסיים הנאשם לבצע את זממו הוא שחרר אותה לביתה. בהמשך החקירה התברר כי מדובר בבית פרטי ביישוב שבו עבד הנאשם במקביל לעבודתו באותו בית ספר.
 

במהלך החקירה סיפרה הקטינה על שני גברים נוספים שהיו עדים למעשה האונס ושהו בדירה שאליה הובלה, אולם היא לא ידעה למסור פרטים על זהותם, ככל הנראה בשל המצוקה שבה שרתה בעת שהתרחשו הדברים. "בנסיבות שנוצרו, המשטרה לא מסוגלת להתחקות אחר מעורבים נוספים בפרשה ואין בידיה קצה חוט כדי להגיע אל מעורבים נוספים, אם אכן היו כאלה", אומרים גורמים המעורים בפרטים. 
 
מכתב האישום עולה כי בבדיקת פוליגרף שעבר הנאשם במהלך החקירה הוא נמצא דובר שקר, דבר שעיבה עבור המשטרה את החשד כי מדובר בחשוד שתקף את הילדה. המשטרה התייחסה ברגישות רבה לעדות הילדה, שניתנה כמה ימים לאחר האירוע הקשה. באופן אקראי לחלוטין, עדות שהגיעה למשטרה איששה את הפרטים שהיו בידי החוקרים, כאשר אותר הבית שבו הועסק הנאשם בעבודות שיפוץ במקביל לעבודתו בבית הספר. מי שהוביל את החוקרים לאותו בית היה בעל הבית עצמו, שהבין שהעובד שלו נעצר לאחר שלא הגיע לעבודה. הוא ביוזמתו פנה למשטרה ואמר כי הוא מוכן למסור עדות לגביו, שהפכה למרכזית בתיק. כשהגיעו השוטרים למקום שבו עבד הנאשם בשיפוצים, אושש המידע המוכמן שמסרה הילדה. 
 
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מלווה את משפחתה של הילדה שנפגעה, מתעקש כי מדובר באירוע על רקע לאומני. "מדובר בשנאה מזוקקת של חלאות שנהגו כך רק בשל היות הקורבן יהודייה. אם הם אינם סובלים מפדופיליה, הסיבה היחידה שהם יכולים לשתף פעולה עם אותו אנס היא כיוון שמדובר ביהודייה שמותר לעשות לה הכל. המשפחה כרגע עסוקה בלסייע לילדה להשתקם", הוסיף עורך הדין, "ואנחנו מצפים שיעצרו גם את השותפים, שמבחינתנו הם פצצה מתקתקת. מאופי המקרה די ברור שזה לא המקרה היחיד. הייתה כאן התנהלות שיטתית ומקצועית". אמש ערכה קבוצה של פעילי ימין הפגנה ליד הכניסה לכפר דיר קדיס, שבו מתגורר הנאשם, אשר כופר בחשדות נגדו ומכחיש כל קשר לאירוע.