פחות משבוע לאחר שפורסם במעריב אונליין כי כל הסימנים מעידים שהדקירה ברמת השרון לפני כשבועיים הייתה על רקע פלילי, פרסמה היום (שלישי) המשטרה את זהותו של החשוד באירוע. מדובר ביוסי תמם, בן 31 מרמת השרון, ובהודעת המשטרה נאמר כי "אם התקדמות חקירת האירוע, התחזקה ההערכה כי הרקע לאירוע הינו פלילי וכי החשוד שנמלט מהזירה הינו החשוד העיקרי במעשה". 



הפרסום במעריב אונליין



כזכור, באירוע נדקר גיל שטיר בגבו במהלך ריצה הבוקר שלו. הוא פונה לבית החולים במצב בינוני ויציב. בתחילה הוא סיפר כי הדוקר צעק לעברו "אללה אכבר", מה שהעלה את הסברה שמדובר באירוע על רקע לאומני. 



ישראלה, אמו של גיל שטיר, סיפרה שעות לאחר הדקירה בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "כל מה שאני רוצה לחשוב שהדוקר ייתפס במהירות האפשרית. לא ייתכן שברמת השרון בן אדם לא יכול ללכת בטוח ברחוב, זה קרה לו בסוף ריצת הבוקר שלו". עוד הוסיפה: "לא הייתה שיחה ביניהם. הוא רץ, דיבר עם אשתו וקיבל מכה בגב. הוא חשב שזה חבר ואז הוא הבין שזה ערבי שצעק 'אללה אכבר, אני אהרוג אתכם'. הוא לא הבין בהתחלה מה קרה. זה לא כאב לו אפילו, אבל מיד הוא קלט שיורד לו דם".

תמם נמלט לאחר הדקירה ומאז מנסה המשטרה לאתר אותו. אחת ההערכות היא שהוא הטמיע עצמו בישיבה בירושלים כדי להימנע ממעצר. גורמים בעיריית רמת השרון טוענים כי המניע לאירוע הוא התנגדותו של הקורבן לבקשת החשוד, שהשתחרר לאחרונה ממאסר, לפתוח חנות ירקות סמוך לביתו.