למשטרה אין קצה חוט בנוגע לשני המעורבים הנוספים בפרשת האונס שמזעזע את המדינה, שבעטיו הוגש אתמול בבית המשפט הצבאי עופר כתב אישום חמור נגד מחמוד נאזי עבד אל חמיד, פלסטיני בן 46 תושב דיר קדיס בגזרת רמאללה. מאיר ארנפלד, לשעבר ראש מפלג חקירות ביאח"ה, התייחס היום (שלישי) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM לחקירת המקרה המזעזע והביע תמיהה על כך שהתיק נשאר ברמת תחנת המשטרה המקומית ולא עלה לדרגים הגבוהים יותר. 
"יצא לי לחקור הרבה מאוד פרשיות עם מתווים מדומים בכל מיני מגזרים. ההחלטה הזו קצת מפתיעה. בדרך כלל תיקים עם עניין ציבורי כמו שמשתמע מהתיק הזה נהוג להעביר ישירות ליחידות המחוזיות. אני מניח שהתיק הזה מלווה מתחילתו על ידי פרקליט אך מפתיע שצוות מהתחנה, שעמוס בתיקים אחרים שדורשים מענה, עוסק בעניין הזה. גם אם הוקם לצורך התיק צוות חקירה מיוחד, ליחידות המחוזיות יש יכולות ומשאבים שאמורים לתת פתרונות", ציין ארנפלד.
קראת את כתב האישום?

"טרם קראתי. אני מכיר רק את הכותרות. אני מסכים שהתיק מעלה המון תהיות וסימני שאלה. מה שיש כאן זו חקירה של ילדים שמוערכת במהימנות כזו או אחרת. אני מבין שבמקרה הזה העדות של הילדה נערכה על ידי חוקרת ילדים. לא מדובר בחוקרת משטרה אלא בעובדת של משרד הרווחה עם ההכשרה המתאימה. עדיין מדובר בחקירה של ילדה בת 7. נתקלתי בלא מעט בקשיים ראייתיים שהובילו גם לסגירת התיקים וביטולם. כשמדברים על ביסוס תשתית ראייתי, בוודאי שלא מסתמכים רק על עדות הילד. יש גם פרטי חקירה מוכמנים שאותו קורבן יכול לתאר ומתכתבים עם ממצאים פורנזיים בזירה עצמה או בפגיעות בגוף. פורסם שהילדה נגררה, אני מניח שעדיין ניתן לראות סימנים שמאששים את הטענה הזו".
בכתב אישום מופיעה טענה שהיו סייענים. איך נסגרה החקירה מבלי למצוא אותם? 
"האמצעים לאתר איקונים סלולריים קיימים. המשטרה עובדת על זה. אני מניח שעשו פעולות כאלה ואחרות".


למה רק עכשיו אחרי שהכל פורסם צריכות להידלק הנורות. עכשיו, אחרי שכל המדינה מבעבעת, נזכרים לבדוק את זה שוב? ככה זה עובד במשטרה?
"תיקים כאלה מלווים ומוצפים למעלה, כולל לראש אח"מ ברמה היום יומית. אני רוצה להאמין שהדברים קרו במסגרת דיווח יומי על תיקים חריגים ובעלי עניין. תיקים כאלה גם מלווים על ידי הפרקליטות. אני לא מאמין שהיו מגישים כתב אישום אם לא היה פאזל מושלם".
יכול להיות שיש פרטים מוכמנים שאם נדע אותם הם יחזקו את הטיעון?
"אני מתקשה להאמין שאין כאלה. לא מאמין שהגישו כתב אישום על סמך העדות של הילדה והזיהוי הספונטני בלבד. אני מניח שיש ממצאים שרק הילדה יכלה לתאר שמסתדרים עם תיאור הזירה, עם החבלות שעל גופה (אם היו כאלה) ועוד. כל הדברים הללו אמורים לצייר תמונה. אני לא מאמין שמיהרו להגיש כתב אישום".
בסוף ילדה בת 7 עברה חוויה בלתי נתפסת. כולנו כאן הורים לילדים בגיל הזה. 
"זו חוויה איומה ונוראית. ליוויתי משפחות שעברו חוויה כזו".
כזכור, כתב האישום הוגש בתום חקירת המשטרה ואיסוף הממצאים נגד הנאשם ששימש אב בית בבית ספר חרדי לבנות ביישוב באזור בנימין והוא מייחס לו חטיפה של ילדה בת 7, תקיפה ומעשה אינוס שלה בנסיבות מחמירות. האירוע התרחש לפני כשלושה חודשים ורק עכשיו הותר לפרסום. מדובר בחקירה מורכבת שניהלה המשטרה וממנה עלה כי הנאשם, שהועסק בניקיון ותחזוקה, הכיר את הילדה במוסד החינוכי וטיפח עמה קשר בכך שהיה מדבר איתה מעת לעת ונותן לה ממתקים.
לטענת הילדה, וכפי שעולה מהחקירה, באחד הימים הוביל אותה הנאשם לבית באזור כשהוא אוחז בידיה בכוח, ואז אנס אותה תוך שהיא בוכה וזועקת לעזרה. רק לאחר שסיים הנאשם לבצע את זממו הוא שחרר אותה לביתה. בהמשך החקירה התברר כי מדובר בבית פרטי ביישוב שבו עבד הנאשם במקביל לעבודתו באותו בית ספר.
במהלך החקירה סיפרה הקטינה על שני גברים נוספים שהיו עדים למעשה האונס ושהו בדירה שאליה הובלה, אולם היא לא ידעה למסור פרטים על זהותם, ככל הנראה בשל המצוקה שבה שרתה בעת שהתרחשו הדברים. "בנסיבות שנוצרו, המשטרה לא מסוגלת להתחקות אחר מעורבים נוספים בפרשה ואין בידיה קצה חוט כדי להגיע אל מעורבים נוספים, אם אכן היו כאלה", אומרים גורמים המעורים בפרטים. 

אחיו של הנאשם אמר ל"מעריב": "מדובר בתפירת תיק שבה התערבו גורמים פוליטיים. הטעות שלנו היא שהאליבי של אחי, שעבד באותו יום בבית משפחה יהודית, הוגש למשטרה. שישה יהודים ושישה ערבים העידו לטובתו של אחי. הרי לא יעלה על הדעת שאדם שעובד שמונה שנים בהתנחלות, אחראי על 80 עובדים כקבלן משנה, אבא לילדים וסבא לנכדים - יעשה מעשה חולני כזה. הילדה ראתה עובד ערבי יחיד בבית הספר והצביעה עליו. אחי חף מפשע, אני מקווה שיהיה משפט צדק".
 
סנגורו של הנאשם עו"ד דרוויש נאשף הוסיף: "על פניו התיק הזה נראה לי הזוי. האם שמעת על פדופיל או סוטה שמבצע את זממו ליד אנשים? הם בדרך כלל מסתתרים. האיש הזה עבד במשך שמונה שנים במקום, נכנס לכל הבתים, עבד עם ילדים. איך יכול להיות שהוא לא אנס עד כה? איך לא באו ילדות אחרות וטענו שהוא אנס אותן, כפי שאנו מכירים מתיקים אחרים".