ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה בעצה אחת עם הפרקליט הצבאי הראשי (פצ"ר) האלוף שרון אפק, החליט היום (שלישי) בתום בדיקה שנערכה כי על מנת למצות את בירור החשד בעניין מעורבים נוספים באונס של הקטינה בת ה-7 ולאור מידע חדש שהתקבל להטיל על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י לבצע השלמות חקירה נוספות.

עולה כי למשטרה הגיע מידע מודיעיני ביומיים האחרונים לפיו לא מן הנמנע כי הנאשם קשור לאירוע דומה נוסף שטרם נחקר. כזכור בתיק האונס כבר הגישה אתמול הפרקליטות הצבאית כתב אישום בבית המשפט הצבאי עופר כנגד הנאשם הפלסטיני.

מאחר והחקירה הוטלה כעת על ימ"ר ש"י ייתכן ואלו יוכלו תוך שימוש באמצעות טכנולוגיים מתקדמים להתחקות אחר פרטים מהאירוע הנוסף ולסייע בכך לביסוס כתב האישום כנגדו. במשטרה ובפרקליטות הצבאית מציינים כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות משותפת שנערכה הערב ביחס לתיק על ידי ראש אח"מ ניצב סיסו והפצ"ר האלוף אפק "נוכח רגישות העניין שותפו בהתייעצות גם פרקליט המדינה וגורמים בכירים נוספים מפרקליטות המדינה" נמסר בהודעה משותפת של המשטרה והפרקליטות הצבאית.

שי ניצן. קרדיט: אבשלום ששוני


במסמך שפורסם בחדשות 13 נחשפה חוות דעתה של חוקרת הילדים על העדות שמסרה הילדה בת ה-7, וממנה עולה כי החוקרת הצהירה כי היא מתקשה להעריך את מהימנות דברי הילדה באשר לזהות החשוד.  

"מדובר במישהו שפגשה בבית הספר", כתבה החוקרת בפתח המסמך שהגיע לידי חדשות 13, והבהירה: "היא לא ידעה למסור פרטים מזהים ביחס לתיאור החשוד - רק שעובד בבית הספר. הסיטואציה של ההצבעה הספונטנית שהתרחשה בבית הספר לאחר החקירה אינה ברורה. לאחר הקושי שלי לזהות את מקור האינפורמציה עליו הסתמכה בעדות ההצבעה (על החשוד), אני מתקשה להעריך מהימנות באשר לזהות החשוד. אמנם אני מעריכה שהילדה דיווחה על פגיעה מינית אותה היא חוותה, אך בהיעדר קריטריונים מאובחנים לקביעת מהימנות, אין ביכולתי להעריך את מהימנות הדברים".

מוקדם יותר היום פורסם כי ראש אגף חקירות מודיעין במשטרה (אח"מ), ניצב גדי סיסו, פתח בבדיקת סוגיית המעורבות של שני הגברים הנוספים בפרשת האונס שמזעזעת את המדינה, ובודק באופן אישי כיצד מתנהלת החקירה.



הניצב נותן גיבוי לחוקריו בתיק שהוגש בעניינו כתב אישום נגד מחמוד נאזי עבד אל חמיד, פלסטיני בן 46, תושב דיר קדיס בגזרת רמאללה. במשטרה מציינים כי מדובר בתיק שנחקר תחת ליווי הפרקליטות, ולאור הנסיבות הוחלט להגיש כתב אישום, מה שמצביע על התשתית הראייתית החזקה בתיק. נכון לעכשיו אין למשטרה קצה חוט באשר לזהות המעורבים הנוספים בפרשה.



כפי שכבר פורסם ב"מעריב", הילדה הגיעה למשטרה מספר ימים לאחר האונס, לאחר שהחליטה לספר להוריה על המקרה. בתלונתה היא מסרה פרטים מדויקים לגבי ההתרחשות מבית אליו נלקחה על ידי הנאשם, אך לא ידעה למסור את פרטי זהותם של הנאשם או של האחרים. על פי כתב האישום, הילדה הכירה את הנאשם, שעבד בבית הספר, לאחר שזה האחרון הצליח לרכוש את אמונה באמצעות שיחה ומתן ממתקים. אולם, היא לא ידעה את שמו, ולא ידעה להרחיב בפרטים אודותיו. בשלב הזה ניהלה המשטרה את החקירה מבלי שידעה את פרטיו של החשוד.



ל"מעריב" נודע כי יומיים לאחר שהגיעה למשטרה הגיעה הילדה לבית הספר, אז פגשה בנאשם, מיהרה אל היועצת ואמרה לה, כשהיא מצביעה לעברו של הנאשם - "הוא פגע בי". היועצת יצרה מיד קשר עם המשטרה ודיווחה על כך. לאחר זמן קצר הגיע צוות חוקרים לבית הספר, וביצע את מעצרו של הנאשם. מהמשטרה נמסר כי כתב האישום נטול ממצאים פורנזיים כמו דגימות DNA וטביעות אצבעות, ואפילו אינו מכיל ממצאים של בדיקה רפואית, מאחר ובדיקה לאחר אונס מתבצעת מיד לאחר האירוע. במקרה כאמור, הילדה התלוננה על האונס רק שבוע לאחר התרחשותו. ביום ראשון הוגש כתב vאישום נגד הפלסטיני המואשם באינוס בנסיבות מחמירות, תקיפה וחטיפה של הילדה בת ה-7, לאחר חקירה משטרתית ארוכה שנמשכה מספר חודשים.



הנאשם, שעבד בבית הספר באזור בנימין והועסק בניקיון ותחזוקה, הכיר את הילדה במוסד החינוכי וטיפח עימה קשר, והיה מדבר איתה מעת לעת ונותן לה ממתקים. על פי המשטרה, באחד הימים הוביל הנאשם את הילדה לבית באזור תוך שהוא אוחז בידיה בכוח, גורם לנפילתה ואונס אותה. הילדה בכתה וזעקה לעזרה, ורק לאחר שסיים הנאשם לבצע בה את זממו הוא שחרר אותה ללכת לביתה. מהמשטרה נמסר כי "בתום חקירה מורכבת ומקצועית שבמסגרתה בוצעו פעולות רבות ומגוונות ואיסוף הממצאים נגד הנאשם, היום הגישה הפרקליטות הצבאית בבימ"ש הצבאי בעופר כתב אישום חמור נגד הנאשם בגין אונס בנסיבות מחמירות, תקיפה וחטיפה".



עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", המלווה את משפחתה של הילדה, מסר כי "מדובר באירוע אכזרי ומזעזע ביותר, כאשר במהלך האירוע נכחו אנשים נוספים, ככל הנראה עובדים פלסטינים אשר השפילו את הילדה וביזו אותה וסייעו בידי הנאשם. לכאורה מדובר בשנאה מזוקקת של קבוצה של חלאות אשר נהגו נגד כל ערך אנושי רק בשל היות הקורבן יהודיה".