שפי פז הופשטה שלא כחוק - שוטרים יעמדו לדין משמעתי: תחילת הסיפור לפני כחצי שנה, בעיצומה של עצרת שמטרתה להביא למודעות הציבור את הצורך להיאבק נגד אלימות כלפי נשים. פעילת דרום תל אביב שפי פז הגיעה להפגנה יחד עם פעיל דרום תל אביב נוסף, דורון אברהמי, כדי להשמיע זעקה על הפגיעה של המסתננים ומבקשי המקלט בנשות דרום תל אביב. פז ואברהמי נעצרו על ידי משטרת לב ת״א, ונטען כלפיהם כי הפריעו לשוטר במילוי תפקידו וכן הפרו את הסדר הציבורי. לטענת פז ואברהמי כאשר הם הובלו לתחנה ביקש השוטר שעצר אותם מהשוטרים בתא המעצר "לתת להם טיפול מלא".

כעבור כחצי שעה הגיעה שוטרת שלקחה את פז לחדר צדדי, ללא דלתות, הודיעה בקול שהיא עורכת חיפוש והורתה לה להתפשט. לשאלת פז מדוע היא מפשיטה אותה, טענה השוטרת "כי זה הנוהל". נציין כי הפשטה מותרת  רק אם קיימת עילה שמצדיקה זאת. משכך הגישה פז תלונה במח״ש ומשם הנושא הועבר לקצין תלונות הציבור במרחב ירקון רפ"ק גיא ישראלי.
במכתב שקיבלה לאחרונה מודה קצין תלונות הציבור כי הפשטתה של פז הייתה בלתי חוקית. במכתב נקבע כי "ממצאי הבירור הובאו בפני סגנית מפקד מרחב ירקון שקבעה כי נפל פגם באופן החיפוש שבוצע עליך וכו' ולפיכך במובן זה תלונתך הינה מוצדקת". עוד מוסיף קצין תלונות הציבור כי "נמצא כי האחריות לכך מוטלת על השוטרת שביצעה את החיפוש ועל השוטר שהביאך לתחנה והנחה את השוטרת באשר לאופי החיפוש הנדרש". לסיום הוא מציין כי סגנית מפקד המרחב הורתה על נקיטת צעדים משמעתיים נגד שני השוטרים.
שפי פז מסרה בתגובה למעריב און ליין כי "הגיע הזמן ששוטרי משטרת ישראל יבינו שגם הם מחויבים לחוק, ולא ישתמשו בכוחם נגד אזרחים הגונים. אנו שוקלים להגיש תביעה אזרחית נגד השוטר והשוטרת האחראית על ההפשטה על מנת להעביר מסר כי האלימות המשטרתית חייבת להיפסק"