ביחידה המרכזית של מחוז ש"י ממשיכים לחקור ולנסות להגיע אל העובדות שיאששו את המידע שמסר גורם אחראי ברווחה למשטרה המייחס לנאשם מחמוד קטוסה מעורבות לכאורה באירוע נוסף, זאת על בסיס עדות השקר של הנאשם בעדותו בחקירתו במשטרה, כאשר נמנע מלספר לחוקרים אודות עבודתו בשיפוצים בבתים ביישוב בו אירע האונס, ורק לאחר מכן הגיעו מעסיקיו ודיווחו על אותו בית שבו עסק הנאשם בעבודות בנייה.

אמש חשף גורם המעורה בפרטי החקירה פרטים חדשים, כאשר בין היתר סיפר על גרסתו הראשונה השקרית של הנאשם והוסיף כי המשטרה והפרקליטות מאמינים בביטחון מלא בגרסתה של הילדה הנאנסת. הגורם מוסיף כי העדות נלקחה מחוקרת ילדים מומחית מטעם הרווחה שבאמצעים מקצועיים דלתה את הפרטים המזעזעים מאותה ילדה על החוויה הטראומטית שחוותה. 

"יש דברים שבהחלט היה צריך לעשות אחרת בחקירה והם לא נעשו בצורה האופרטיבית ובשל כך ניתנה ההוראה לבצע השלמות חקירה בגלל אותו מידע חדש ואמין מגורם ברווחה כפי שנחשף אתמול", ציין הגורם.

העובדה שבמשטרה ביצעו בדיקה לנוכח הבקיעים שנחשפו ולמרות שהוגש כתב אישום באישור הפרקליטות, ניצב גדי סיסו הורה להעביר את ניהול התיק ליחידה המרכזית כדי לבצע את השלמות החקירה, ראויה לציון, שכן נראה כי במשטרה קיבלו אחריות והוכיחו אומץ כאשר גם אחרי שהתיק לא היה בידיהם, עדיין התקבלה ההחלטה על ביצוע השלמות החקירה.

בנו ואחיו של הנאשם מחמוד קטוסה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כזכור, גורמים בחקירה הודו אתמול בערב כי במשטרה ובפרקליטות שוקלים ברצינות למשוך את כתב האישום שהוגש נגד הנאשם מחמוד קטוסה, כיוון שמצב הראיות בתיק רעוע. לדברי אותם גורמים, המעורבים בפרטי החקירה, תסריט זה בהחלט אפשרי אם לא תושג ראיה מסייעת נגד החשוד במהלך השלמות החקירה המתבצעות כעת וקשורות למקרה אחר שבו לכאורה מעורב הנאשם: "זה לא תלוש מהמציאות, אך טרם התקבלה ההחלטה בעניין", הבהירו הגורמים. "אם המשטרה תגיע לראיה - זה ישמש תשתית ראייתית ויחזק את כתב האישום שהוגש. אם לא תושג ראיה זו, זה יגרום למשטרה ולפרקליטות לבחון את משיכת כתב אישום". עוד הדגישו הגורמים: "יש לנו אחריות אחת, והיא להגיע לחקר האמת".

כבר בתחילת הדיון אמש להארכת מעצרו פרץ קטוסה בבכי כאשר ביקשה הפרקליטות הצבאית להאריך את מעצרו בעשרה ימים נוספים ופנה בדמעות אל עבר חוקרי המשטרה ושאל, "איפה הייתם עד היום?". בסופו של הדיון הארוך החליט בית המשפט כי קטוסה יישאר במעצר עוד שבוע. אחיו ובנו של הנאשם שהגיעו לדיון כדי לעודד את רוחו טענו: "מדובר בניסיון לתפור לו תיק". פרקליטו של קטוסה, עו"ד נאשף דרוויש, סיפר כי הוא עדכן את מרשו בסערה הציבורית שנוצרה סביבו: "הלקוח שלי עצור, ומכפישים את שמו, ושמים את התמונה שלו בכל מקום בטענה כי היה שותף לאירוע כזה. מצד שני, הוא שמח שיש התעסקות שכזו במקרה שלו, והוא מקווה שדבר זה יוביל בסופו של דבר למשפט צדק". כאשר נשאל לגבי החשד על אירוע אחר שבו מעורב מרשו, השיב עו"ד דרוויש: "אין התפתחות מהסוג הזה, אבל אני לא יכול להרחיב בנושא".