במשטרה צפויים לנקוט צעדים משמעתיים נגד החוקרים שניהלו את תיק מקרה אונס הילדה בת ה־7 מבנימין, אם יוברר בתום הבדיקה שעורך בימים אלו ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב גדי סיסו, כי היא לא נוהלה על פי הנדרש בתיקים רגישים וחמורים מסוג זה.
כבר בשלבים הראשוניים של הבדיקה, שבה שותף גם הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, עלה החשד כי החקירה לא מוצתה עד תום, אף שנותרו סימני שאלה, ובנקודות מסוימות פסחו החוקרים על פעולות חקירה נדרשות. בין היתר, היה עליהם לנסות לאתר את שני החשודים הנוספים שעלו מעדות הילדה, אם אכן ישנם חשודים כאלה, לנסות להתחקות אחר שיחות טלפון שניהל הנאשם מחמוד קטוסה ולבצע פעולות נוספות.
הבקיעים בחקירה החלו לצוץ כבר מתחילת השבוע, מה שגרם לכך שעל אף הגשת כתב אישום, חקירת המקרה נפתחה מחדש – צעד חריג מאוד. במקביל, לאחר שהתקבל מידע חדש מגורם מתחום הרווחה, שלפיו קטוסה מעורב במקרה אחר שהתרחש באותו יישוב, הנחה ניצב סיסו להעביר את החקירה מהיחידה החוקרת בתחנת המשטרה המקומית במודיעין עילית ליחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י.

אם לא יימצא חיזוק של ראיות תומכות, לא מן הנמנע כי הפרקליטות תיאלץ למשוך את כתב האישום ולשחרר את קטוסה. יש לציין כי כבר בחקירה עלה כי הנאשם מסר עדות שקר כשלא סיפר לחוקרים על עבודתו בשיפוצים בבתים ביישוב שבו אירע האונס, ורק לאחר שהגיעו מעסיקיו ודיווחו על אותו בית שבו עסק בעבודות בנייה, ושלפי כתב האישום בו התרחש האונס, הוא התוודה לגבי ביצוע עבודות השיפוצים בבית, אך הכחיש כי הגיע עם הילדה למקום.
שלשום חשף גורם המעורה בפרטי החקירה פרטים חדשים, וסיפר על גרסתו הראשונה השקרית של הנאשם והוסיף כי המשטרה והפרקליטות מאמינות בביטחון מלא בגרסתה של הילדה. אותו גורם הוסיף כי העדות נלקחה מחוקרת ילדים מומחית מטעם גורמי הרווחה, שבאמצעים מקצועיים דלתה את הפרטים המזעזעים מאותה ילדה.
לטענת עורך דינו של קטוסה, נאשף דרוויש, אמה של הילדה היא שגרמה לה להצביע עליו כעל מי שאנס אותה. לדבריו, מחומר החקירה שבידיו, אמה של הילדה לקחה את בתה והצביעה לעברו של מחמוד ושאלה אם זה האיש שפגע בה, והילדה השיבה שכן. "זה לא מה שנטען תחילה כאילו הילדה הצביעה על מחמוד ורצה ליועצת לספר לה", אמר. 
עורך הדין טוען עוד כי הילדה שינתה בעדותה את גרסתה לגבי מיקום האונס. "פעם אמרה ברכב", אמר, "פעם בדירה, ופעם בבית הכנסת. הסיכוי שערבי ייכנס לבית הכנסת הוא אפסי".
קטוסה עצמו, המוחזק במעצר, התקשר אמש לבני משפחתו ואמר: "אני מתרגש מאוד מהחיבוק של הישראלים והפלסטינים ומהאמונה שלהם בחפותי. היו בטוחים שאני חף מפשע ושלא אהיה במקום הזה".
אחיו, אנואר, אמר ל"מעריב": "אמרתי לחוקרים, ואני חוזר ואומר שאני מוכן להיות שותף בחיפוש אחר הפושע. אני רוצה לחפש אחר האמת כמו כל מי שצדק הוא נר לרגליו".