חמישה עובדים מעיריית בת ים מסרו עדות במשטרה, בהם גורמים מאגף ההנדסה, מחלקת החופים ומהנהלת העירייה, זאת במסגרת חקירת מותו של טימופי אשורטיה בן ה־9 מנפילה מסלעים בחוף בעיר בשבוע שעבר. מדובר בחקירה ראשונה שמתנהלת ביחידת ההונאה במחוז תל אביב, זאת במטרה לברר על מי מוטלת האחריות בזירה בה התרחש האסון.



עוד מספר גורמים תושאלו בעניין. אם יתברר חשד לרשלנות, חלק מאותם עדים יזומנו לחקירה באזהרה. כמו כן, נשקלת האפשרות לזמן למתן עדות לנבחר ציבור בעירייה.



משפחת הילד טוענת לרשלנות מצד העירייה, מכיוון שהמקום לא היה מגודר ולא הוצבו בו שלטי אזהרה. לטענת המשפחה, בעבר היו מקרים שבהם ילדים נפלו מהצוק. אשורטיה הותיר אחריו הורים ושני אחים. אמו, אוקסנה, סיפרה בקול שבור: "התקשרה אלי אישה ואמרה לי "הבן שלך שוכב עם מלא דם". הייתי בטיילת עם הילד הקטן. הוא הלך לצופי הים. אני יודעת שיש לו שם חברים ויש לו סטודנט שטיפל בו בבית ספר ועזר לו. הוא מאוד אהב אותו. הילד הזה כל כך אהב את הסטודנט הזה. הוא צריך היה ללכת לצבא והוא רצה לפגוש אותו. הוא כל כך רצה לעזור לי, שלא אעבוד קשה. כל כך אהב אותי. לא נשאר לי כלום. אני לא יודעת איך עכשיו לחיות".



זירת האירוע בבת ים צילום: דוברות המשטרה



שוטרים שהגיעו לזירת האסון, פגשו את החונך של הילד, שהיה נסער מהאירוע הטרגי ולא ידע להסביר איך צנח הילד מהסלעים אל מותו. בין השאר, נבדק אם המקום אכן מסוכן ואם קיימת רשלנות מצד גורם כלשהו. ראש עיריית בת ים צביקה ברוט: "פרטי האירוע הקשה נבדקים ביסודיות. אנו נעדכן בכל הפרטים ברגע שניתן".