היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התחייב היום (ראשון) כי גם אם סנגוריו של רה"מ יתפטרו ברגע האחרון - מועד השימוע לא יידחה. היום הוא גם המועד האחרון בו יכול רה"מ להגיש לוועדת ההיתרים את המסמכים שדרשה, או שתדחה באופן סופית בקשתו לקבלת מימון להגנתו המשפטית.



התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה לדברי מנדלבליט: "בכוונתנו לוודא כי היועמ"ש אכן יעמוד במילתו וכי גם אם רה"מ ינסה 'לעשות תרגיל' ולשטות בציבור, מועד שימועו לא ידחה שוב". 



בתחילת החודש הציב מנדלבליט אולטימטום בפני נתניהו, וביקש מצוות ההגנה של נתניהו להחליט האם הולכים לשימוע באוקטובר, או לפנות לבג"ץ בטרוניה על הזמן המועט שניתן להם להתכוננות לשימוע. 

ראש הממשלה הודיע כי יקיים שימוע בפני היועמ"ש, אך הדגיש כי הוא מעוניין לדחות את מועד השימוע. נתניהו ביקר בתחילת החודש את מנדלבליט בעקבות סירובו לבקשה לדחיית השימוע בתיקי ראש הממשלה. "הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע. לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת", תקף נתניהו בהודעה שנמסרה מטעמו.