פרקליטות המדינה הודיעה היום (ראשון) לראשת עיריית נתניה, גב' מרים פיירברג, על סגירת תיק החקירה בעניינה. בד בבד, הודיעה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לב"כ של סגן ראשת העירייה, שמעון שר, כי היא שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. על הכוונה של הפרקליטות לסגור את התיק נגד פיירברג פורסם במעריב אונליין לפני 10 חודשים.



כזכור, פיירברג נחקרה, בין היתר, בגין חשדות לפיהם פעלה בניגוד עניינים בהליכי תכנון ורישוי לטובת מקורביה ולטובתה, במסגרת טיפול העירייה במיזמי בנייה שונים. בין המיזמים היה "פרוייקט קורל", בו היא עצמה רכשה קרקע לדירה. כן נחשדה פיירברג בכך שקיבלה שוחד במסגרת משא ומתן לרכישת שירותי בנייה במסגרת מיזם זה.



שמעון שר נחקר בחשד לכך שביקש וקיבל טובות הנאה שונות כשוחד מבעלי עניין בתחום הנדל"ן בעיר, בהיותו יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה.



לאחר סדרת דיונים בראיות ומשמעותן, שהתקיימה בהשתתפות גורמי פרקליטות ומשטרה, במסגרתה נבחנו ממצאי החקירה בעניינה של פיירברג, החליט פרקליט המדינה לאמץ את עמדת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) ועמדת המחלקה הכלכלית, לפיה הגם שראשת העירייה לא נהגה כמצופה מאדם במעמדה, התמונה הראייתית שהתגבשה אינה מספיקה להביא להגשת כתב אישום בחשדות שנבחנו.



בעניינו של סגן ראשת העירייה, שמעון שר, החליט מנהל המחלקה הכלכלית, על דעתו של המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) לזמנו לשימוע. בכתב החשדות שנשלח לרב שר הוצגו לו החשדות כי ביצע שורה של עבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.



על פי כתב החשדות, ביקש וקיבל סגן ראשת העירייה תרומות למוסדות צאנז מבעלי עניין בנדל"ן בעיר נתניה, עת שכיהן שר כיושב ראש וועדת המשנה לתכנון ובנייה בשנים 2016-1998. עוד עולה מכתב החשדות פנה שר לבעלי העניין, בבקשות התרומה, ביודעו שהם הגישו או צפויים להגיש בעתיד בקשות לאישור תכניות בנייה והיתרים לוועדת המשנה ומשכך יתקשו לסרב לבקשותיו לתרומה. כפועל יוצא מבקשותיו של שר, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז למעלה משלושה מיליון ₪.



החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, יחד עם רשות המיסים (פקיד שומה חקירות מרכז). בעניינם של חשודים נוספים שנחקרו במסגרת חקירה זו, תתקבל החלטה בהקדם.



"שמחה שהאמת יצאה לאור"


מרים פיירברג אמרה לאחר קבלת ההודעה כי "לאחר כשלוש שנים בהם רבצה עננה כבדה על ראשי אני מברכת על ההחלטה הראויה לסגור את התיק, שמחה שהאמת יצאה לאור ומודה על כך לפרקליטות. תודה ענקית לעו״ד נתי שמחוני והצוות המלווה על המקצוענות, המסירות האין סופית,הרגישות, האיכפתיות ועל האמון המוחלט שנתנו בי. תודה למשפחתי האהובה על תעצומות הנפש שגילו והתמיכה בי לאורך השנים הקשות שחוויתי. תודה גם למשפחתי השניה, עובדי עיריית נתניה ותושבי העיר על החיבוק הענק שהעניקו לי והאמון המוחלט שלהם בי ובהתנהלות הישרה וההגונה שלי. אני שמחה להמשיך ולשרת את תושבי העיר נתניה ולתרום לפיתוחה ולשגשוגה של העיר".

עורך דינה, נתי שמחוני, אמר כי "גב׳ פיירברג-איכר שמחה ומברכת על ההחלטה הראויה לסגור את התיק  ומודה על כך לפרקליטות. עמדתנו  לאורך כל הדרך היתה כי אין כל אמת בחשדות. משכך, סמוכים ובטוחים היינו כי לאחר שהפרקליטות תבחן את הדברים כהוויתם- תגיע היא  למסקנה מושכלת כי לא דבק כל רבב בהתנהלותה של הגב' פיירברג-איכר . כמי שהקדישה את מרבית שנותיה לעשייה ציבורית ברוכה ומשרתת נאמנה וביושרה את העיר נתניה כראש עיר מזה למעלה משני עשורים , תמשיך  גב׳ פיירברג - איכר לעשות למען תושביה באהבה ובגאון״

הראשון לברך את פיירברג היה השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שכתב בטוויטר: "ברכות חמות לראש עיריית נתניה מרים פיירברג על החלטת הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגדה. מרים היא ראש עיר מדהימה, מהטובים שהיו בישראל בכל קנה מידה וחוללה מהפכה בנתניה. תזכורת נוספת לכולנו, שיש להקפיד מאד על חזקת החפות גם של נבחרי ציבור ולא לחרוץ את דינם לפי פרסומים".




עו"ד עמית חדד המייצג את שמעון שר מסר בתגובה: "לאחר 12 ימים במעצר, לאחר מאות שעות חקירה, ולאחר שהופנו נגד הרב חשדות שונים ומשונים שאין ביניהם לבין המציאות דבר, נותר כתב חשדות שעוסק בפנייה של הרב שר לאנשי עסקים בבקשה שיתרמו לבית יתומות, לבית חולים, ולמוסדות חסד אחרים, והכל מבלי שהוא קיבל עבור כך דבר. יש להצר על כך שאנו חיים בתקופה שבה בקשת צדקה לאחר היא עילה לחקירה פלילית. מכל מקום, אין לנו ספק שבסופו של דבר ולאחר שנשמיע את טענותינו בשימוע לא יישאר דבר מהמיוחס לרב שר".