המשטרה והפרקליטות הצבאית חזרו בהם מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה בשל העובדה שאין סיכוי סביר להרשיע אותו עקב היעדר הראיות. החקירה תימשך נגד אחרים וגם נגד קטוסה עצמו. פרקליט משפחת הילדה, עו"ד יהודה פריד, התייחס הבוקר (שלישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM להחלטה הדרמטית.



"אתמול בחצות הליל המשפחה, כולל הילדה עצמה, עוד הייתה בחקירות משטרתיות. המסר שהועבר היה שכל הראיות התחזקו. אחרת אין שום סיבה בעולם לקחת ילדה בת 7 לחקירה ב-12 בלילה. הבוקר אני קורא לפתע שהפצ"ר אומר שהילדה נפגעה מאונס ושמוחמד קטוסה עדיין חשוד אך חוזרים מכתב האישום. את הדיסוננס הזה אני לא מצליח להבין. אם אדם נעצר בחשד לאונס, הפרקליטות גיבשה כתב אישום כנגדו למרות המורכבות והחליטה שהוא הנאשם, ובאמצע נוספו רק ראיות מחזקות – אני לא מצליח להבין מה קרה", אמר פריד..



אני מניחה ששוחחת עם גורמים במשטרה אתמול בלילה. מה אמר לך בכיר במשטרה בנוגע לטיב עדותה של הילדה?


"כפי שציינתי, הראיות לא נחלשו אלא אף התחזקו משמעותית. נדרשתי להגיע לפצ"ר היום בבוקר. היינו בטוחים שמה שאנחנו הולכים לשמוע זה שבעקבות הראיות החדשות נלך יד ביד ונמשיך עם כתב האישום והמשפט. למרבה ההפתעה שמענו בדיוק את ההיפך. איך זה יכול להיות שבן אדם שנאשם באונס, שהילדה זיהתה אותו באופן ברור ארבע פעמים, כולל אתמול, הוגשו ראיות הכי טובות שיכולות להיות, ואותה היד שכתבה שהוא חשוד היא היד ששחררה אותו. אני חושב שכל אמא במדינת ישראל צריכה להיות מודאגת מאוד שאנסים שחוטפים ילדה ואונסים אותה מסתובבים חופשיים ברחוב. הוא יכול לברוח ולשבש ראיות כעת".




הפצ"ר שרון אפק כתב שהילדה חד משמעית נאנסה אך הוא אומר שאין סיכוי סביר להרשעה. "כשהוא הגיש את כתב האישום כל הראיות הללו עמדו בפניו. כעת הראיות רק התחזקו. איך קרה שאחד פלוס אחד שווה לשמונה? אני סנגור כבר שנים רבות. בפרשיות מין עם הרבה פחות ראיות שנעשו לפני שנים, עם נשים מבוגרות שבקושי זיהו את הנאשם - הייתה הרשעה. איך בפרשיית מין שבה מהיום הראשון הילדה אומרת שהיא מכירה את הבן אדם חודשים רבים, כותבת את שמו, מזהה אותו במשך ארבע חקירות צולבות, נותנת פרטים על הזירה והפצ"ר עצמו מגדיר אותו כחשוד, איך למען השם משחררים אותו?"



טוענים שהאמא זיהמה את עדותה.


"כל פעם כשאני שומע את הטענה הזו אני רותח. שבועיים לפני אותו זיהוי אומלל שהיה מיותר, הגיע האב למשטרה ואמר שהילדה שלו כבר זיהתה את המנקה והמתקן של בית הספר שפגע בה. למה צריך לעשות זיהוי לאדם שהיא מכירה אותו ויודעת את תפקידו. אין עוד שרת בבית הספר. זה פשוט מדהים".


קטוסה. צילום: באדיבות המשפחה


זה נכון שאחד הקצינים הבכירים נשמע אומר על עדותה של הילדה אתמול שזו עדות חזקה מאוד?
"חד משמעית. אני לא בטוח אם אותו קצין בכיר ידע בעצמו על ההחלטה".

אתה טוען כאן שקצין משטרה בכיר היה בזירה אתמול אמר לך שהעדות של הילדה היא חזקה ומהימנה, ובזמן הזה הפצ"ר כבר כתב את ההחלטה לחזור מכתב האישום?
"כששאלנו מה לגבי הפגיעה של הילדה והזיהוי הוא השיב, ואני מצטט: 'אני מאמין לילדה'. אני משוכנע שאם אותו קצין והיחידה הטובה שלו היו בתחילת הפרשה – לא היינו מדברים היום. ימ"ר ש"י זו יחידה מדהימה שעושה הכל כדי למצוא את האשמים. אני חושב שיש נתק בין היחידה, המשטרה והחלטות הפרקליטות. אני לא מצליח להבין את הנתק הזה. הייתי סבור שבהחלטה על הגשת כתב האישום נגמרו ההתלבטויות. הייתי סבור שהראיות היו טובות כבר אז ושבעקבות הראיות מאתמול בלילה הן עוד יותר טובות. לא מצליח להבין איך הנאשם ימשיך להסתובב ברחובות".

הוא יחזור לעבוד בבית הספר?
"השאלה הזאת מעבירה בי צמרמורת בכל הגוף. אין מניעה כזו – הוא חופשי. היית רוצה ששרת כזה יסתובב בבית הספר של הילדים שלך? אני בטוח שלא".

אין ספק שיש פה פצצה מטורפת ודבר אחד ברור - ילדה נאנסה והייתה רשלנות שאי אפשר לעבור עליה לסדר היום. שי ניצן לא רצה שיהיה מקרה זדורוב 2, הוא לא בשל לזה.
"אם מישהו משלה את עצמו שאנחנו מניחים לעניין - הוא משלה את עצמו. אנחנו נשקול כל דרך משפטית כדי להפוך את ההחלטה".

איך המשפחה קיבלה את ההחלטה?
"הם בשוק טוטאלי. הם אמרו שהם לא יכולים לדבר וניתקו את השיחה. אני מתכוון להגיע אליהם לביקור אחרי שהם יירגעו קצת. אני גם מפחד על הילדה, ברגע תשמע שהפוגע נמצא חופשי ברחובות כל מה שהושג בטיפול שלה יחזור אחורה. זה אונס על אונס על אונס".

עוד הוסיף פריד ואמר למעריב: "הנאשם עדיין חשוד והחקירה תימשך ולכן לא ברור איך למרות כל זאת הוא קיבל את ההחלטה המצערת והמדאיגה לשחררו ממעצר ולבטל את כתב האישום. הילדה ומשפחתה בהלם טוטאלי. הילדה שבורת לב ולא מוכנה לצאת מביתה. אנחנו שוקלים ברגעים אלו את המשך דרכנו".