ניצב משנה בדימוס אפרים "קרמשניט" ארליך ביקר הערב (שלישי) בחריפות את התנהלות המשטרה בתיק אונס הילדה בת ה-7 בבנימין. בראיון בתכנית של בן ואריה ב-103FM טען קרמשניט כי מדובר "בחובבנות ורשלנות", ולא חסך ביקורת מהשר לביטחון פנים: "ארדן שוב בא עם הקשקושים שלו ורצה שהשב"כ יחקור, אולי עדיף שייסע לארה"ב". 

כשאתה רואה את מבחוץ. מה אתה חושב על החקירה הזו?
"מה שקורה - זועק לשמיים. מדובר פה בתרבות ארגונית בעייתית במשטרת ישראל. אין אצלם במילון את המילה 'טעינו'. הייתה פה התנהלות שאני לא מבין אותה. עסקתי בדברים האלה ואני מכיר את זה מקרוב. זה חובבנות ורשלנות. ברגע שמתקבלת תלונה על ילדה בת 7, זה לא גניבת טלפון או תיק, זה תיק שהוא חריג. במקרה כזה, שמדובר בילדה כזו, החוקר צריך לדווח לראש מחלקת חקירות בתחנה, וזה אמור לעלות למעלה למפקד המחוז. זה תיק עם הרבה רגישות, וצריך לדעת איך לטפל בו". 


למה זה לא עבר?

"אנחנו מקבלים במשטרה משכורת בשביל לקבל בכל. אם מחוז ש"י לא יודע לטפל בזה, שיילכו שם הביתה. מה זה הם לא יודעים לטפל? אם אין להם את האמצעים.. מפקד המחוז היה אמור להעביר את זה לטיפול יחידת הנוער המחוזית. כל הסיפורים אם המשפחה התלוננה או לא.. מה מחפשים? די מספיק, תגידו 'טעינו' וזהו". 
 
עשו לקטוסה פוליגרף בעברית. זה לא זלזול בוטה בזכויותיו?
"כשרוצים, אז פוליגרף הוא נדבך מרכזי, וכשלא רוצים ושהמפכ"לים לא עוברים, אז זה עניין של מה בכך. תחליטו מה הקו שלכם, פוליגרף הוא כלי תומך, אך לא משמש ראייה. הוא יכול לתת כיוונים, אך כבר דבר על הבעייתיות בו. מה שמקומם אותי זה השתיקה מלמעלה. השר לביטחון פנים, אדון גלעד ארדן, התחיל עם הקשקושים שלו שהשב"כ צריך לחקור את הקטוסה הזה. מה הוא רצה שהשב"כ יתלה אותו הפוך עד שיוציא ממנו משהו? כל פעם הוא בא עם הקשקושים שלו, אולי עדיף שייסע לארה"ב. במשרד שלו יש כאוס. די כבר, מגיע לנו שתהיה הנהגה ראויה שתדאג לביטחון הציבור פה". 
 
יכול להיות שקטוסה אשם?
"יכול להיות. אם הוא היו חוקרים מהתחלה בצורה ראויה, סימני השאלה היו הופכים לסימני קריאה. אתה יודע כמה רוצחים שוחררו כי לא היו מספיק ראיות? חקירה זה לא חברת ביטוח. אבל לפחות שהתהליך יהיה מקצועי, נבון ונכון".