בחלוף 72 שעות מאז בוטל כתב האישום נגד הפלסטיני מחמוד קטוסה והעברת שרביט ההובלה של חקירת פרשת אונס הילדה בת ה־7 מאזור בנימין לידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י במשטרה, עדיין לא נמצא קצה חוט שמכוון לעבר פענוח הפרשה המזעזעת. ביומיים האחרונים אספו החוקרים החדשים סרטונים ממצלמות אבטחה מאזורים שעד כה לא הגיעו אליהם במסגרת החקירה הראשונה - חלקם ממצלמות מהיישוב שבו מתגוררת הנאנסת, חלקם מיישובים סמוכים ואחרים מאזורים נוספים שהחקירה הגיעה גם אליהם.
 
לאחר החקירה השנייה של הילדה השבוע, שלא השפיעה על חוזקן של הראיות בתיק, מציינים גורמים המעורים בפרטי החקירה: "עדותה מהימנה ויציבה. אין חולק שהיא עברה חוויה מינית קשה", והם מיהרו להוסיף, "אך עם זאת לא השתנה דבר מבחינת עוצמת הראיות בפרשה. עתה, כשהחקירה עברה לימ"ר, אפילו זירת האירוע זה לא משהו מוחלט, למרות שנמצאו בה לכאורה פרטים מוכמנים. הימ"ר הרחיב את היריעה ובודק גם מקומות אחרים".
 
ל"מעריב" נודע כי במשטרה הקצו משאבים רבים לחקירה, המלווה על ידי הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, וראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) במשטרה, ניצב גדי סיסו, והציבו אותה בראש סדר היום. עשרות חוקרים ובלשים שמונחים על ידי מפקד הימ"ר באופן אישי מעורבים עתה בחקירה. בשלב הזה, הצוות התחנתי שניהל את החקירה שהוגדרה כ"כושלת" נושל ממנה, כדי לאפשר לימ"ר לבצע את הפעולות הנדרשות ללא שיקולים מעורבים. עוד נודע כי הצוות המוביל כעת את החקירה ייעזר רק במקרה הצורך בגורמים מהתחנה הבקיאים בנעשה באותו יישוב.
 

עם משיכת כתב האישום וצאתו של קטוסה לחופשי, ערכו בימ"ר ובפרקליטות הצבאית סיעור מוחין והחלו בחקירה ש"כל כיווניה נבחנים", על כל המשתמע מכך. במסגרת ראייה רחבה ומקצועית זו, נאספו כאמור סרטוני מצלמות אבטחה מאזורים נוספים. בימ"ר מתמקדים כעת באיסוף חומר מודיעיני, בבילוש ובמעקב אחר דמויות שעלו בחקירה המקורית וכאלו שטרם התחקו אחריהן. זאת תוך שימת דגש על פעולות סיגינטיות, לרבות האזנות, התחקות אחר שיחות ישנות, בחינת איכונים ושימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ביותר. 
 
"ברגע שהזיזו הצדה את הצוות הראשון, אתה מבין שעושים עכשיו באמת הכל כדי לפצח את התיק", אמר ל"מעריב" קצין משטרה בכיר לשעבר שניהל תיקי חקירה דומים, "פשוט עשו פאוז בחקירה. נתנו לגורמים אחרים, מקצועיים הרבה יותר, לנהל את התיק. לדעתי, ראש אח"מ פעל בצורה מושכלת כשלא השאיר את צוות החקירה המקורי, על מנת להימנע מחשיבה מקובעת. עכשיו יבחנו אופציות אחרות, יתמקדו בכיוונים נוספים וייגעו בכל מקום שבו דרכה הילדה באותם ימים".
 
במקביל לחקירה, ולאחר שזו תסתיים, יופקו הלקחים לגבי החקירה הראשונה. כפי שנחשף ב"מעריב", לא מן הנמנע שנגד חלק לא מבוטל מהנוגעים בדבר יוסקו מסקנות אישיות.