המשטרה תבקש הערב (שבת) מבית המשפט להאריך ב-10 ימים את מעצרו של המורה בן 28, תושב לוד, החשוד כי ביצע מעשים מיניים חמורים בתלמידות כיתה א' בבית הספר שבו הוא מלמד. אתמול הוגשה למשטרת ישראל תלונה נגד המורה, לאחר שמספר תלמידות פנו אל הוריהן וסיפרו להם כי אותו מורה נעל את דלת הכיתה במהלך שעות הלימודים ובעודו יחד איתן השיל את בגדיו מעליו, הסיר את תחתוניו ונותר עירום כביום היוולדו, כך לטענת ההורים. בנוסף ירד המורה על ארבע והזמין ילדות לרכב על גבו ובשלב מסוים התהפך על הגב וביקש מהן לגעת באיבר מינו.



ההורים המזועזעים הגיעו אתמול לבית הספר ושטחו בפני מנהלת בית הספר את הפרטים שנודעו להם על ידי בנותיהן ותהו האם היה בידיה מידע אודות מעשיו של אותו מורה. מנהלת בית הספר בו לימד המורה הוציאה הודעה להורים בה נכתב כי התלונות על המורה מתחום המדע טופלו, וביקשה מהם שלא לעסוק בנושא כדי לא לחבל בחקירה. היא עצמה הגישה תלונה במשטרה, וציינה כי עירבה גורמים נוספים בעיר, בהם השירות הפסיכולוגי החינוכי וכן קצינת ביקור סדיר העוסקת בנושא פגיעות מיניות.

הורי התלמידות בבית הספר גילו זעזוע ותדהמה מהאירוע. אחד מהם סיפר בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "כולם בהיסטריה ענקית - המורה מלמד ב-14 כיתות ולא רק בבית הספר הזה אלא גם מחוץ לעיר. כל קבוצות הווטסאפ עוסקות בנושא וההורים מנסים להבין האם האירועים התרחשו גם בכיתה בה לומדים ילדיהם". הוא הוסיף: "התיאורים מחרידים ואנחנו נעמוד באופן ישיר מול בית הספר להתעדכן בנושא".

המכתב של המנהלת


לדבריו, פתאום עלו שאלות נוספות לגבי נורמות ההתנהגות של המורה. "כמה תלמידות טענו כי הוא נהג לנעול את הכיתה בזמן השיעורים כדי שתלמידות לכאורה לא יבריזו, ואחרים ציינו שהוא שיחק איתם 'ערימת ילדים'", הוסיף, "צריך לבדוק איפה מדובר בחציית קווים אדומים נוספים, אם היו כאלה, ההערכה שלנו היא שאחרי פרסום הפרטים יצוצו אירועים נוספים וכולנו לחוצים מהמחשבה על זה".


בבדיקה שנערכה בבית הספר עלה החשד לפיו אותו מורה "הכשיר" את הקרקע בקשר שלו עם התלמידות בתקופה האחרונה החל לשחק עימן, הצמיד אטבים לחולצתו וביקש מהן לגעת בהם ואט אט יצר עמן קשר אישי, כשהוא מדמה להן כאילו מדובר במשחק עד כדי שכאמור אתמול ביצע בהן על פי החשד מעשים מיניים חמורים.



עוד אמרו הילדות להוריהן דברים כגון "מותר לראות ציצי של גבר נכון?" ותלמידה אחרת הוסיפה "איזה מגעיל יש למורה". בעקבות הדיווחים נכנס בית הספר לעובי הקורה והבוקר הגיעו גם אנשי מנהל החינוך בעיריית פתח תקווה כדי לערוך בירור מקיף ולאחריו הוגשה התלונה במשטרה.



בעקבות התלונה שהוגשה נחקר המורה על ידי המשטרה ובתום חקירתו הוחלט להודיע על המשך מעצרו. עורכי הדין ששי גז ושירן גולברי מייצגים את החשוד. לאחר פרסום הידיעה סיפרו הורים לילדים בבית הספר כי ממה שידוע להם גם בכיתות גבוהות יותר יצר המורה קשר עם ילדות. במשטרה מאמינים כי עם פרסום הפרטים יתווספו תלונות נגד המורה. 

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הגיע לבית הספר, שמע מקרוב את הפרטים ואמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד, הנהלת בית הספר מנהל החינוך בעירייה בראשותו של ממלא מקומי רון כץ, אנשי מנהל החינוך והשירות הפסיכולוגי, כולם ביחד עם משרד החינוך נכנסו לעובי הקורה על מנת לתת לילדות את הטיפול הראוי והדחוף ביותר. חשוב להדגיש כי המורה נקלט בבית הספר על פי כל הקריטריונים ונמצא כשיר לעבוד עם ילדים. אנחנו נקפיד ונעמוד בביקורת אחר הטיפול באותן ילדות ונגבה את בית הספר ונסייע להורים ולמשפחות ככל שרק ניתן. הניסיון יילמד בימים הקרובים במקביל למעורבותה של המשטרה כבר עם חשיפת הפרטים הראשונים".