סכסוך בין צעירים תושבי טובא זנגרייה הוביל על פי החשד לאירוע ירי והצתת רכב באזור נהר הירדן אתמול (שישי) בשעות הצהריים. כך סבורים חוקרי משטרת מרחב כנרת, המטפלים בפרשה. עד כה, נעצר חשוד אחד במקרה, כאשר המשטרה עושה מאמצים לאיתור המעורבים הנוספים. 


 
תחילת הפרשה אמש, עת התקבלה במרחב כינרת קריאה ממספר צעירים שהיו בנהר הירדן, ולטענתם בעת ששהו במים נפתח לעברם ירי על ידי אחרים. כשיצאו מהמים, הבחינו כי רכבם הושחת והוצת והיורים נמלטו מהמקום. 

כוחות המשטרה שהגיעו לזירה אספו ממצאים מהמקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע. כבר בשלב הראשוני של החקירה עלה החשד לפיו מדובר בסכסוך בין קבוצות צעירים מאותה שכונה בטובא זנגרייא, ולאותו אירוע ירי קדם אירוע אחר שהתרחש ביום חמישי, ובמהלכו יצאו המותקפים עם ידם על העליונה לכאורה.
בחקירה הוברר כי המתלוננים יצאו כמנצחים במהלך אותו עימות, והסברה שלהם כי בכך פתרו את הבעיה התבדתה, שכן יריביהם מטובא זנגרייה הפתיעה אותם בעודם בנהר וביצעו לעברם ירי, ככל הנראה על מנת להפחידם, תוך שהם מתעדים את האירוע. לאחר מכן, ירו לעבר רכבם שחנה על גדות הנהר - והציתו אותו. 
בחקירה מהירה, נעצר אחד החשודים, והובא לחקירה במשטרה. שאר המעורבים באירוע החמור נמצאים כעת בבריחה והמשטרה עושה מאמצים להתחקות אחר עקבותיהם. 
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח במשטרה, הוזעקו למקום כוחות משטרה אשר פתחו בסריקות ואספו ממצאים בזירת הארוע. המשטרה כבר עצרה חשוד אחד בגין מעורבתו במעשה, ועם התקדמות החקירה צפויים מעצרים נוספים. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות, הכל במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם כל המעורבים".