הפרקליטות הגישה כתב אישום בגין תקיפת שוטרת בנסיבות מחמירות ואיומים על חיי שוטרים, נגד אורן דסטה, צעיר מקהילת יוצאי אתיופיה. המעשה המתואר בכתב האישום אירע סמוך למותו הטראגי של צעיר אתיופי מעורער בנפשו, יהודה ביאדגה, שרץ כשסכין בידו לעבר שוטר שירה בו והרגו. 
 
דסטה החליט לנקום על האירוע ועל האפליה לטענתו של המשטרה נגד יוצאי אתיופיה. דסטה התקשר למשטרה, אולם השיחה נותקה על ידו במהלכה. השוטר במוקד 100 חשש כי דסטה נמצא במצוקה, ושלח ניידת שתחפש אותו. כאשר יצאה אחת השוטרות עם ניידת מהשער של תחנת המשטרה בקרית גת, המתין לה דסטה והטיח אבן משתלבת בשמשת הרכב. האבן ניפצה את השמשה וחדרה לתוך הרכב.

דסטה לא עצר בכך, והמשיך ליידות אבנים אל עבר הניידת, עד שהשוטרת נאלצה להזעיק תגבורת. אל המקום הגיעו שני שוטרים נוספים, שדרשו מדסטה להוריד את האבן, אולם הוא איים עליהם כי אם יתקרבו, הם "יחטפו את האבן בראש". דסטה אמר לשוטרים שיירו בו כמו שרצחו את יהודה ביאדגה בבת ים. בסופו של דבר, הצליחו השוטרים להשתלט עליו ולהביאו לחקירה. 

עו"ד אביחי חג'בי. צילום: יח"צ


במהלך חקירתו, טען דסטה שהיה שיכור בזמן האירוע, כי תקף את השוטרים על רקע היחס המפלה של המשטרה כלפי בני העדה האתיופית, ובשיאם הריגת ביאדגה ז"ל. לאחרונה הוגש נגד דסטה כתב אישום, אולם הוא שוחרר למעצר בית כיוון שזו הסתבכות הראשונה שלו עם החוק.

סנגורו, עורך הדין אביחי חג'בי, מסר למעריב און-ליין בתגובה: "התנהלות משטרת ישראל כלפי בני העדה האתיופית מחפירה. שיטור היתר דוחק אותם לקרן זווית אשר יכול להביא לייאוש טוטאלי. באשר לנסיבות התיק דנן, נלמד את חומר החקירה ונגיב בהתאם בבית המשפט".

הלוויתו של יהודה ביאדגה ז"ל. צילום: יהודה חיים, פלאש 90