מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, שלחה היום (שלישי) מכתב מפורט לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, ובו היא דוחה את כל הטענות שהועלו במכתב האנונימי נגד המכרז למשנה לפרקליט המדינה. במכתב האנונימי נטען כי הוא נתפר במחטף עבור פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי, מתוך מטרה לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדבריה, הטענה כי המכרז נתפר עבור ליאת בן ארי "נעדרת יסוד או תימוכין כלשהם. כל פרקליט זכאי להתמודד לתפקיד זה, ואכן כאמור, שישה פרקליטים התמודדו למכרז". פלמור כותבת כי הטענה שהמכרז נתפר עבור ליאת בן ארי, נועד ליצור מצב הפוך, לפיו בן ארי לא תיבחר למרות התאמתה לתפקיד.

"בהיעדר נימוק ענייני לפנייה האנונימית", נכתב, "דומה כי היא נועדה ליצור אפקט הפוך - לנסות ולמנוע את אפשרות בחירה של הגב' ליאת בן ארי לתפקיד - על ידי הרתעת ועדת הבוחנים מבחירה בה, גם אם תימצא המתאימה ביותר לתפקיד".

כזכור, נציבות שירות המדינה דרשה שורת הבהרות ממשרד המשפטים בנוגע לטענות כי המכרז למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית נתפר כמחטף עבור ליאת בן-ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, בתפר בין פיטורי שרת המשפטים איילת שקד לכניסת השר אמיר אוחנה לתפקידו.
 
בן ארי עמדה להתמודד לפני שישה ימים במסגרת מכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים, אך רגע לפני המינוי נשלח מכתב אנונימי לנציב שירות המדינה שטען כי מדובר בחונטה משפטית המנסה להוביל קו תקיף נגד ראש הממשלה.
 
"שנה שלמה ויותר עמד תפקיד זה פנוי, והנה עכשיו, חצי שנה לפני סיום הקדנציה של פרקליט המדינה שי ניצן, נזכרו לפרסם מכרז לתפקיד, בדיוק ביום שבו לא היה שר משפטים בישראל", נכתב במכתב, "הקדנציה של פרקליט המדינה היא 6 שנים, של המשנה שלו היא 8 שנים. ניצן מבקש למנות משנה עבור שני פרקליטי המדינה הבאים אחריו. בפרקליטות לא צריך לחכות, לא לשר, לא לפרקליט מדינה חדש, כי חבר מביא חבר. פרקליט מדינה ממנה את יורשו, השרים הם רק קישוט". עוד נכתב כי "ניצן רוצה שליאת בן ארי תישאר במערכת, כי היא והוא מחזיקים יחד מול היועץ את הקו התקיף נגד ראש הממשלה, כאשר מי שיחליף את בן ארי בפרקליטות המחוז, איש אמונה, יצטרף גם הוא לכיוון הזה, והיועץ המשפטי לממשלה לא יוכל לצאת נגד כל כך הרבה אנשים, גם אם אינו מסכים איתם".