מחאת יוצאי אתיופיה - שלב המעצרים: בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (רביעי) בשלושה ימים את מעצרו של תושב נתניה בן 27, החשוד שהצית אמש רכב במהלך ההפגנה של בני העדה האתיופית בצומת עזריאלי.



מדובר ברכב אשר מוקדם יותר, ניסה לחצות את צומת עזריאלי אולם נרגם באבנים על ידי המפגינים, אשר אף קפצו על הרכב וסיכנו את חיי הנהג ואת יתר משתמשי הדרך. נהג הרכב חולץ בשלום על ידי קצין משטרה ובלשית אשר במהלך החילוץ הותקפו על ידי המפגינים גם באמצעות גז מדמיע, כתוצאה מכך האזרח והשוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי.


<

בהחלטתו להאריך את המעצר קבע בית המשפט כי "...אין ספק כי עבירה של הצתת רכב, היא עבירה שמלמדת על מסוכנות. מי שמסוגל להבעיר אש ברכב במקום ציבורי גם אם הדבר נעשה בתוך מחאה, מלמד על עצמו כי הוא אדם מסוכן לציבור".


מלבד מצית הרכב, האורך מעצרם של שלושה חשודים נוספים עד מחר ואילו חשוד רביעי שוחרר למעצר בית בתנאי התחיבות שלא להשתתף או להגיע להפגנה במשך חודש וחתימה על התחיבות בסך 5,000 שקלים וערבות וצד ג'.
 
בית משפט השלום בחדרה האריך את מעצרם של ארבעה מהמפגינים שנעצרו אתמול במהלך ההפגנה במחלף אולגה בכביש החוף ובכיכר המשטרה. לארבעת החשודים מיוחסות עבירות של תקיפת שוטרים, התנגדות למעצר וחסימת הכביש. במהלך ההפגנה נפצע שוטר באורח בינוני מאבן שהושלכה לעברו ופגעה בראשו. חמישה חשודים נוספים יובאו ליון מאוחר יותר. 20 עצורים יובאו לדיון בבית משפט השלום קריות.