מעצרו של החשוד בהצתת ביתה של כרמל מעודה, מנהלת הפעוטון "בייבי לאב", המואשמת בהתעללות בפעוטות בראש העין הוארך היום (ראשון) בארבעה ימים עד יום רביעי. החשוד, צעיר כבן 18, תושב השומרון, מוכר למשטרה בנוגע לעבירות רכוש, נעצר אמש לאחר שנצפה במצלמות האבטחה בשעת המעשה. נבדק החשד שהוא קשור למשפחה שילדיה היו בעבר בפעוטון.



במהלך דיון הארכת המעצר, אצל השופטת אופיר כתבי-ריבלין, אמר נציג המשטרה כי נאספו ראיות ועדויות שמחזקות את החשד כנגד החשוד וכי ישנו סרטון המתעד אותו ממרחק של מספר מטרים. עוד צוין כי מכשירו הסלולרי אוכן בזירה בזמן האירוע. נציג המשטרה טען בנוסף כי הבקשה להאריך את המעצר בשמונה ימים מגיעה בעקבות הצורך להשלים את תמונת הראיות בתיק. מעצרו לבסוף הוארך בהסכמה בארבעה ימים. צו איסור פרסום הוצא על שמו של החשוד.

שריפה בבית הגננת המתעללת. צילום: דוברות המשטרה


לטענת עו"ד רועי לנג, פרקליטו של החשוד, הוא טוען כי הוא הוכה במהלך מעצרו על ידי השוטרים. במהלך הדיון, הפרקליט שאל את נציג המשטרה האם צילם את החבלות שעל גופו של החשוד, ואילו הנציג השיב כי טרם צילמו זאת, אך הוסיף כי "זה יצולם".



הבית הוצת על פי החשד, כשבדירה שהו באותו זמן הוריה, אחיותיה ובני משפחה נוספים המתגוררים בקומה הראשונה. בעקבות פרסום הסרטונים ביום חמישי, שבהם נראית מעודה מתעללת בפעוטות שהופקדו בידיה, יצאה המחאה מהרשתות החברתיות לרחוב, כשרבים, ובהם הורי הפעוטות, מפגינים מול בית משפחתה של מעודה. אלא שביום שבת, בשעת בוקר מוקדמת, נטל מישהו את החוק לידיו וגרם, ככל הנראה, להצתת ביתה של מעודה. כתוצאה מהשריפה, גם הבתים הצמודים לבית המשפחה ניזוקו. השריפה שאיימה להתפשט ולפגוע בנפש, גרמה, מעבר לריח הפיח והעשן הסמיך שהיתמר, לבהלה גדולה ולסכנה לדיירי הבניין, בהם פעוטות וילדים של השכנים, שניצלו בזכות תושיית הוריהם, שחילצו אותם מהבניין הבוער. 
כזכור פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה מוקדם יותר כתב אישום נגד מעודה בגין 18 אישומים הכוללים עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע. מעודה אמרה בחקירה אחרי שהראו לה את הסרטונים המפלילים: "היה לי יום שחור, הייתי שטן".
 
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, הייתה הנאשמת הבעלים ומנהלת גן משפחתון "בייבי לאו" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים. 
 
במהלך התקופה זו, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך מספר שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא.