בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של המורה מפתח תקווה החשוד במעשים מגונים בתלמידי כיתה א', על מנת לאפשר למשטרה להשלים את פעולות החקירה שנותרו בתיק. נציג המשטרה מסר בדיון כי צוות החקירה גבה עדות מ-15 ילדים, והיום תיגבה עדותם של ארבעה נוספים. סך הכל אישרה הפרקליטות לחקור 22 ילדים.


השופטת אופיר כתבי-ריבלין אמרה במהלך הדיון כי "עיינתי בחומרי החקירה, ובארבע עדויות שגילו מהימנות מלאה סופר על מעשים מיניים". לדבריה, "מדובר בבקשה להארכת מעצר שלישית בחשד לביצוע עבירות מעשה מגונה. על פי החשד נהג החשוד לשחק עם תלמידיו משחק שבסופו חשף את איבר מינו ולחככו. אני סבורה כי החשד הסביר נותר בעינו ואף התעצם במהלך החקירה, ממנה עולה דינמיקה של פגיעה מינית ומהן עולה מהימנות עדויות הקטינים. העבירות  מעלות את החשד למסוכנות". השופטת קבעה כי על היחידה החוקרת לסיים את החקירה בזמן שהוקצב לה. 

נציגי המשטרה קיבלו את גרסת החשוד, לפיה הילדים הם שהורידו לו את המכנסיים, אבל לטענתו הוא היה עם המכנסיים למטה ואיבר מינו בחוץ. "לטענת הילדים הם ראו משהו". נציג המשטרה ביקש להאריך את המעצר בשמונה ימים, כי רק ביום רביעי תיגבה עדות מהילדה האחרונה, וייקח כמה ימים עד שהוא יעומת עם העדויות, אולם, כאמור, השופטת החליטה להאריך את מעצרו בארבעה ימים בלבד. נציג המשטרה אמר כי יכול להיות שהם יגיעו לדיון הבא עם הצהרת תובע, מה שמרמז על כך שהפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום. 

פרקליטו של החשוד, עו"ד עידן שני, אמר כי "אם הוא שיחק איתם את המשחק הדבילי הזה ואם הוא נהנה או לא, יש הבדל מביצוע עבירת מין. מי שהוריד את המכנסיים זה הילדים". לדבריו, "אף אחד לא חושב שמה שנעשה בבחינת משחק מצידו של החשוד הוא תקין. היוזמה היא הזויה וגם החשוד מבין את זה אחרי הסטירות שספג. אבל יש מרחק בין זה לבין הטענות לגבי עבירת המין שהייתה שפיכה. היום הוברר בבית המשפט שהגרסה של החשוד שנשמעה מוזרה ככל שתהיה היא הנכונה. אולי יש עבירות מין ואולי זה תיק נעדר עבירות פליליות".
 
עוד טען עורך הדין שני, כי "המסוכנות של מרשי היא נקודתית, השיבוש לא קיים, אז למה לא לשחרר אותו? כי זה לא נראה טוב?! אבל גם זה שהמשטרה חקרה אותו הבוקר, כשהחקירה האחרונה הייתה בשישי גם זה לא נראה טוב. אני מבקש לשחרר אותו למעצר בית אצל חמיו וחמותו בצפת או לקצר את ימי המעצר".

טרם כניסתו לאולם פנה החשוד אל משפחתו, שם ישבו גם אשתו ובתו התינוקת ושלח לה נשיקה. בסיום הדיון אמר המורה החשוד כי "האמת תצא לאור בעזרת השם" והודה לבני משפחתו שבאו לתמוך בו. 
 
כזכור, המורה חשוד כי ביקש מתלמידותיו לרכוב על גבו לאחר ותחתוניו לכאורה, ובחלק מהמקרים גם ביקש מהן לגעת באיבר מינו, ובמשטרה אף סבורים כי הגיע לפורקן מיני כתוצאה מהמעשים. החוקרים עומלים בימים האחרונים על השלמת החקירה, ובשבוע שעבר אף אספו ממצאים פורנזיים שנשלחו למעבדה וטרם התקבלו תוצאות.