תת גונדר בדימוס רמי עובדיה, מפקד כלא ניצן לשעבר, כינה הבוקר (רביעי) ב-103FM את צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן, "פסיכופט" וסיפר כי סירב לחשוף את הסיבה האמיתית לביצוע המעשה המזעזע. פרקליטו, עו"ד דן כץ, האשים כי מתנהלת "מערכת מתוזמרת" להשפיע על המשפט. השניים דיברו בתוכניתה של אילה חסון.
תת גונדר בדימוס רמי עובדיה, ספר לנו קצת על הרוצח צבי גור. 
"אני הכרתי את צבי גור כשהצטרפתי לצוות החקירה מטעם שירות בתי הסוהר. קיבלתי אותו כמפקד כלא ניצן. אתן לך דוגמה לנוכלות של צבי גור. בכל שנות מאסרו אצלי בכלא ניסיתי להיכנס לראש שלו. תיעבתי את האיש הזה, זה מעשה שזעזע את המדינה. ובזמן שהילד כבר לא היה בחיים הוא עשה משא ומתן עם המשפחה לקבלת הכספים. חודשיים לפני הוא ניסה לחטוף ילד אחר, בכפר שמריהו. כששאלתי אותו, אחרי גזר הדין החלוט, מה הניע אותך, בצע כסף? בכל פעם הפסיכופט הזה אמר משהו אחר, אמר שסחטו אותו, חצאי אמיתות". 


רצית שהוא יאמר את האמת, שהוא עשה את זה תמורת בצע כסף? אתה לא נאיבי.
"לא, אבל בדרך כלל אחרי גזר דין חלוט בחלקם מתחרטים". 
עו"ד כץ, מה תטענו היום בוועדת השחרורים? הרי יש מכתב קשה שהמשפחה כתבה, מה אתם תטענו כנגד?  
"אנחנו לא רוצים להקדים את המאוחר. אני מקשיב לתת גונדר עובדיה ומלא תמיהה כיצד אדם שלבש מדים לוקח לעצמו את החירות לספר סיפורים שאינם ניתנים לבדיקה, לקרוא לצבי גור פסיכופט. זה חלק ממסע מתוזמר של מערכת, כולל התקשורת, על מנת להשפיע על הליכי משפט".
תת גונדר עובדיה: "אתה טוען שאני פועל מטעם מישהו?". 
על הטענה של כביכול גיוס התקשורת, בזמנו כשעשיתי את הכתבה היה עו"ד שהתנפל עליי. זאת תפקידה של התקשורת, לחפש צדק. 
"זאת לא התנפלות, את ביקשת מאותו עורך דין לומר דברים און-רקורד, דברים שהוא אמר לך אוף רקורד. זה לא מהלך עיתונאי".
אל תגיד דבר שאינו אמת. בין מחפשת את הצדק לבין מי שמגן על רוצח שפל, זה ברור מה הכיוון. 
"אני לא מגן על רוצח שפל. כל מה שאני עושה הוא להפעיל כלים משפטיים, בניגוד למה שעושה התקשורת שמנסה לפעול בכלים אחרים. האם יש לתת משקל למה שאמר כבוד השופט עמית בעליון, שהפרקליטות תתקשה לטעון שלא חלף מספיק זמן, האם לא די בשני שליש מריצוי עונשו וכו'. כל זה בניגוד לדברי המשפחה. לנו אין במה תקשורתית ואין לנו כסף כמו שיש למשפחה".

תת גונדר עובדיה: "אלה דברים מאוד חמורים. אתה צריך להתבייש בדבריך". 
הטחת במר עובדיה האשמות קשות, תן לו לענות.
עובדיה: "איזו מין אמירה זאת? אני עבדתי עבור הממלכה? אני עובד מטעם עצמי. תתבייש בך, תחזור בך מהאשמה. השפלת אותי שאני חלק מלהקה מתוזמרת, תתבייש בך, אתה מכיר אותי בכלל?". 
 
כץ: "מתנהל מסע מתוזמר של המשפחה. בניגוד למה שהיה לפני שנה וחצי הם היו אדישים. והיום כל הכתבות..." 

צבי גור. צילום: שמואל רחמני
צבי גור. צילום: שמואל רחמני


בפעם הקודמת אני עשיתי כתבה. בפעם הזאת המשפחה מרוסקת. האח נמצא בשווייץ במצב בריאותי קשה, האימא כמעט אינה מתפקדת. מי מנהל מסע מתוזמר? משפחה התרסקה לרסיסים, כלפי מי ההאשמות? יום בהיר אחד לקחו להם את הילד, חטפו ורצחו אותו. אז אתה מאשים אותם שהם שלחו מכתב לוועדת השחרורים שהרוצח לא ישתחרר עד יומו האחרון? קצת נפש, אפילו שאתה מגן בתשלום על רוצח שפל.
עו"ד כץ: "את אומרת את זה מידיעה עיתונאית? תקפידי על האמת". 
רגע, אתה מגן על צבי גור בהתנדבות?  
"התשובה היא כן". 
מותר לשאול מה מניע אותך? 
"זה לא רלוונטי כרגע. אין לי שום עניין בעימות עם המשפחה. אולי מדובר ברוצח מתועב שצריך היה לתלות אותו בכיכר העיר, אבל זה לא החוק. אם מישהו חושב שזה דינו, צריך לשנות את החוק. אנחנו פועלים במסגרת החוק. בניגוד לכתבה שפרסמת ביום שישי בערב, שם לא ביקשת את תגובתי".
עו"ד כץ, הקפדת האמת אינו שגורה על לשונך. הגשתי לכם מיקרופון בבית משפט, באתי לראיין אתכם, אל תאמר שלא נתתי לכם את זכות התגובה.