תקיפת אנשי סגל רפואי הפכה כבר מזמן למכת מדינה שהרשויות מתקשות להתמודד עמה. מקרה נוסף כזה, קשה במיוחד, אירע אתמול במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, כשחולה תקפה רופאה בנמצאת בהריון בחודש השמיני בגלל שזעמה על כך שנאלצה להמתין זמן רב, לדעתה.



המקרה אירע במכון האונקולוגי של בית החולים, כשהמטופלת, בשנות ה-30 לחייה, שהוזמנה לביקורת התבשרה שהרופאה הקבועה שטיפלה בה יצאה לחופשה. הציעו לה רופא שיבדוק אותה, אך היא העדיפה להיבדק ע"י רופאה. נאמר לה שהיא תצטרך להמתין, ואחרי שעה של המתנה היא החלה לצעוק שהדבר לא מקובל עליה. מאבטח הוזעק למחלקה, אך לא נדרשה התערבות.



לאחר מכן המטופלת נכנסה לחדר הרופאה והחלה לצעוק על הרופאה. כאשר הרופאה קמה להזעיק פנימה את המאבטח, האישה תקפה את הרופאה בת ה-33, דחפה אותה בבטנה, הטיחה אותה בקיר ואיימה על חייה. מאבטח שהיה מקום השתלט על התוקפת תוך שניות. תלונה הוגשה במשטרה והתוקפת תזומן לחקירה.



בעקבות התקיפה, הרופאה אושפזה ויש חשש לעובר. "היא הייתה נסערת, נראית ממש באטרף", סיפרה הרופאה לחדשות 12. "היא קפצה מהכיסא, שמה שתי ידיים על הבטן שלי ודחפה אותי לכיוון הקיר". על מצבו הרפואי של העובר סיפרה הרופאה כי "לא כל הבדיקות היו תקינות ולכן אני עוד באשפוז כי היו קצת האטות דופק". לדבריה, עדיין אי אפשר לשלול באופן מוחלט שקרה משהו לעובר. "העלו אפשרות של הזרקת סטרואידים להבשלת הריאות של העובר למקרה שתהיה לידה מוקדמת".



פרופ' יהודה אולמן, יו"ר ועד הרופאים ברמב"ם: "הנושא הזה לא יכול לעבור בשתיקה, אנחנו חווים פה אלימות שאנו סובלים אותה יום, יום, שעה, שעה, אבל במקרה הזה באמת הגענו לשיא חדש של תקיפה של רואה בהריון, רופאה אונקולוגית שבאמת עושה עבודת קודש".