המשטרה עצרה היום (ראשון) את האחים עובדיה וארד עמר, תושבי ראש העין, בחשד שהיו מעורבים בהצתת ביתה של כרמל מעודה, בעלת הפעוטון בראש העין הנאשמת בהתעללות ב-11 ילדי הגן. מעצרם של השניים, בני 26 ו-20, הוארך היום (ראשון) בשלושה ימים. האחים, שרצון התגורר אצל משפחתם בשנה האחרונה, חשודים בכך ששלחו אותו לבצע את המעשה. 
שריפה בבית הגננת המתעללת. צילום: דוברות המשטרה
 
מדוח בקשת המעצר עולה כי בתו אחד החשודים למדה בגן של מעודה לפני כשנתיים. עוד מתברר כי רצון ביצע את המעשה כדי לרצות אותם משום שנתנו לו מקום ללון. עו"ד קובי שעיה מסר בשם אותו חשוד כי "לפני שנתיים הוצאתי את הילדה שלי מהגן ומאז לא היה לי קשר עם כרמל מעודה. הבית שלי נשרף, בחיים שלי לא הייתי עושה דבר".

חן, אחיהם של השניים, טען כי לשניים אין קשר לפרשה. לדבריו, "אדיר התגורר אצלי ויודעים שאין לי קשר לזה. מחפשים שעיר לעזאזל. שיחפשו אצל אבא של מעודה, שאולי צריך לקבל כסף מהביטוח. לאחים שלי אין קשר לזה". 

נציג המשטרה הסביר במהלך הדיון בעניינם כי "העבירות המיוחסות להם הן קשירת קשר, הצתה, ולאחד מהם איומים שהופנו לעברה של מעודה, פעם אחת לפני שנה ובפעם שנייה הבוקר. היום הוא התבטא בפני חוקרים ואמר להם שיחכה שהגננת תשתחרר ואז יסגור איתה חשבון". כמו כן, הוא הבהיר כי השניים "לא היו בזירה בזמן האירוע". 
סרטון ההתעללות של כרמל מעודה בילדי המשפחתון. צילום: דוברות המשטרה
עו"ד קובי שעיה, פרקליטם של האחים שנעצרו. צילום: אלון חכמון
עו"ד קובי שעיה, פרקליטם של האחים שנעצרו. צילום: אלון חכמון


 בתוך כך, היום הובא אדיר רצון, החשוד הראשון בהצתה אליו מייחסים במשטרה קשר לשני החשודים הנוספים, להארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום בפתח תקווה. בתום הדיון החליט בית המשפט להאריך את מעצרו בשלושה ימים.

בדיון שנערך בשבוע שעבר, המשיכה המשטרה לטעון כי יש בידיה ראיות לכאורה הקושרות את הצעיר להצתת בית המשפחה ברחוב הסנהדרין בעיר בשבת האחרונה. מנגד טענה עו"ד דרופמן כי מדובר בראיות נסיבתיות בלבד, ואין בכך כדי להביא להפללתו של מרשה, המכחיש כל קשר למיוחס לו. 
 
בידי החוקרים נמצאים, בין היתר, איכון על מכשיר הטלפון הסלולרי של הצעיר ביום האירוע ותיעוד ממצלמות האבטחה מבית סמוך, הקושר אותו לכאורה לאירוע בשעת המעשה. 

עו"ד שילה דרופמן. צילום: אלון חכמון
עו"ד שילה דרופמן. צילום: אלון חכמון


עוד יצוין כי בעת האירוע החשוד היה נתון למעצר בית לילי, אולם במשטרה טוענים כי הוא הפר את תנאי מעצרו. מנגד, פרקליטתו טוענת, בין היתר: "המשטרה מחזיקה באיכון על הנייד שלו, אבל לא מצאה את המכשיר עצמו. מצלמות האבטחה, ככל שיש, מתעדות אותו במקום, אבל לא מתעדות אותו מבצע את עבירת ההצתה. מדובר בפער משמעותי ושום בית המשפט לא יכול להרשיע אותו בעבירות הללו".
 
בתוך כך, גורם בשירות בתי הסוהר (שב"ס) אמר בשבוע שעבר ל"מעריב" כי בעלת הפעוטון מעודה עדיין נמצאת בתא הפרדה בכלא נווה תרצה, אולם התנהגותה, לדבריו, "נורמטיבית לחלוטין". עוד הוסיף הגורם: "מעודה נמצאת עדיין בהליכי בירור, ולכן היא לא תעבור כרגע לתא עם אסירות, אבל גם זה יקרה ככל הנראה בשלבים הבאים".