עורך הדין עמית חדד, המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתריס מול חשיפת תמלילי החקירה של תיק 1000. כזכור, אמש פורסמו בחברת החדשות קטעים נוספים של העימות בין נתניהו לחוקריו, בהם ניסה ראש הממשלה להסביר במהלך החקירה את התערבותו למען מילצ'ן. בחקירתו הראשונה אישר נתניהו ששוחח עם מילצ'ן בנוגע לחוק שמעניק לו הטבות. בחקירתו השנייה מסר גרסה שונה, מה שהוביל את החוקרים לעמת אותו עם גרסתו המתפתחת. 



"קשה להעלות על הדעת עיוות מציאות גדול יותר ממה שראינו אתמול", תקף עו"ד חדד בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, "כשרואים את כל התמונה וכל החומר אי אפשר להישאר אדישים. בניגוד לרושם שנוצר, מי שפגש את ארנון מילצ'ן הוא דווקא יאיר לפיד, לא ראש הממשלה. יאיר לפיד היה בעבר עובד של מילצ'ן וחבר מקורב אליו, והוא פוגש את מילצ'ן בביתו של יאיר לפיד. מילצ'ן מגיע לשם, לפיד מזמין את העוזרת הכלכלית שלו. הם יושבים ודנים בחוק, בניגוד מוחלט למה שלפיד יאמר בתקשורת שמילצ'ן הגיע לדבר איתו הוא גלגל אותו מכל המדרגות. הוא לא גלגל אותו אפילו ממדרגה אחת".



אבל בשורה התחתונה לפיד לא קידם את החוק.

"כי אגף התקציבים באוצר אמר שהוא לא ממליץ ליישם את זה. אבל יאיר לפיד בחן ובדק קידום, הוא ביקש שיכינו ניירות עבודה בעניין הזה הוא הביא את העוזרת הכלכלית שלו בבית של יאיר לפיד. כדי לשבת ולבדוק ולהכין נייר עמדה, במטרה לבדוק אם אפשר לקדם. בניגוד גמור למה שלפיד אמר". 



מכיוון שאני מכיר היטב את הסיפור ולפיד לא הצהיר על ניגוד עניינים בהיכרות עם מילצ'ן, האם כשמילצ'ן מוסר עדות הוא מנקה את ראש הממשלה אם הוא אומר שיאיר לפיד בעצם טיפל בזה? 
"לכן אמרתי שקשה להישאר אדישים. יש את העובדות, מה שדיברנו עליהן קודם לכן. שואלים את מילצ'ן, אומר מילצן: 'תגידו, מה אתם רוצים מראש הממשלה? הוא לא טיפל בזה. מי שטיפל בזה היה יאיר לפיד, הייתה לו גם בחורה (מילצ'ן לא זכר את שמה) רפרנטית לעניינים כלכליים שטיפלה בזה. ואז מגיעים לרה"מ ומטיחים בו: 'אתה טיפלת בזה, מילצ'ן אמר שהוא פנה אליך' ורה"מ משיב: 'זה לא נכון'. וממשיכים להטיח בו שהוא משקר. וממשיכים לחלץ ממנו בכוח ולערער אותו שאולי הוא לא זוכר. מנסים להוציא הודעת שווא, במירכאות וללא מירכאות. החומר הוא חד משמעי. כל הטענה ביחס לתיק 1000 הוא שראש הממשלה טיפל בעניינים של חבר שלו מילצ'ן. זה לא נכון".
מפלגתו של יאיר לפיד קיבלה עזרה פוליטית מסוימת ממילצ'ן. 
"לפיד מביא עוזרים שיכינו ניירות עמדה ואח"כ את ראש הממשלה חוקרים באזהרה ואת יאיר לפיד לא חוקרים באזהרה? אם יש סטנדרט מסוים אז תחילו אותו באופן שווה. הפער בין מה שקורה עם ראש הממשלה לבין כל האחרים הוא פער בלתי נסבל".
את ראש הממשלה מעמידים לדין על ניגוד עניינים שמבוססת על עדות שמיעה של יאיר לפיד. 
"הכול מבוסס על אותה שיחת מסדרון, נכון".  

 
אז איך אדם שפנה לאגף התקציבים פעמיים, הפעיל את האנשים, עשה בפועל – איך אותו לא חוקרים? 
"התשובה היא שאין הסבר. כשחוקרים את יאיר לפיד, הוא מתאמץ לזרוק בוץ על ראש הממשלה. למשל: הוא אומר שהכול יוזמה של ראש הממשלה משנת 2009, אבל מי שקידם את החוק היה בכלל אהוד אולמרט. את הרצון לפגוע בנתניהו רואים בכל אות ואות מתמלילי מסירת העדות של לפיד. יאיר לפיד פגש את מילצ'ן והביא אנשי מקצוע שיעזרו לקדם, לפיד פגש את עורך הדין של מילצ'ן כדי לקדם את החוק הזה. יאיר לפיד הוא הסיפור כאן, ראש הממשלה הוא אפילו לא סטטיסט".  
 
תגובת יאיר לפיד: "אחרי שהמשטרה בדקה וקבעה שנתניהו שיקר ואני אמרתי את האמת, אחרי שהפרקליטות בדקה קבעה שנתניהו יחטוף שלושה כתבי אישום ואני התנהלתי ביושר ובניקיון כפיים יש לו את החוצפה לחזור שוב ושוב על אותם שקרים. ביבי, אני יודע שאתה נורא רוצה שמערכת הבחירות תעסוק בזה שרודפים אותך, אבל אף אחד לא רודף אותך, אתה פשוט ראש ממשלה שהפסיק לתפקד. קרה לך משהו".